رئیس هیات شنا استان کرمانشاه گفت: برای اینکه بتوانیم استخر شهید اشرفی اصفهانی را برای رشته شیرجه هم مناسب سازی کنیم، به حدود چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
کد خبر: ۸۳۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 13 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پیمان جاویدان، کرمانشاه را از قطب‌های حال حاضر شنای کشور بویژه در رده های پایه برشمرد و اظهار کرد: طی هفت سال گذشته شاهد جهش بسیار خوبی در شنای استان بوده‌ایم، بگونه‌ای که از رتبه 17 کشوری در سال 1392 اکنون به جایی رسیده‌ایم که رکوردهای ملی رده های سنی مختلف در دست شناگران کرمانشاهی است.

وی بااشاره به عضویت تعدادی از شناگران کرمانشاهی در تیم ملی، افزود: وضعیت خوبی که در این رشته داریم باعث شد تا سال گذشته بااستفاده از شناگران بومی در رقابت‌های لیگ برتر کشور شرکت کنیم که در مرحله اول و دوم این لیگ در جایگاه چهارم قرار گرفتیم و مرحله سوم و نهایی رقابت‌ها نیز به دلیل کرونا فعلا متوقف شده است.

رئیس هیات شنا استان کرمانشاه در ادامه گفت: هرچند که استخر شهید اشرفی اصفهانی به عنوان خانه شنا، شیرجه و واترپلو استان و دبیرخانه غرب کشور این رشته دارای شرایط بسیار خوبی برای شنا است، اما برای رشته شیرجه مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: استعدادهای درخشانی در شیرجه کرمانشاه داریم و حتی سال گذشته سه ورزشکار ما به اردوی تیم ملی دعوت شدند و شهنام نظرپور از ورزشکاران کرمانشاهی نیز از مربیان تیم ملی است، اما در بحث سخت افزاری با مشکلاتی مواجه هستیم.

جاویدان گفت: نبود زیرساخت‌هایی مانند سکو و عمق نامناسب استخر در شهید اشرفی اصفهانی باعث شده تا ورزشکارانمان را نزدیک مسابقات به تهران بفرستیم تا در آنجا تمرین کنند.

وی بابیان اینکه تجهیز استخر شهید اشرفی اصفهانی بین چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، افزود: از طرف وزارت ورزش و جوانان تاکنون حدود یک و نیم میلیارد تومان برای تجهیز استخر اختصاص پیدا کرده، اما بدنبال این هستیم تا بصورت کامل اعتبار لازم را برای تجهیز استخر بگیریم و بعد کار را شروع کنیم.

رئیس هیات شنا استان اضافه کرد: برای تجهیز این استخر و استفاده شیرجه روهای استان از آن باید سقف استخر را بالاتر ببریم، یک سکوی شیرجه سه تا ده متر داشته باشیم و عمق استخر هم افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به قدمت نزدیک به چهل ساله استخر شهید اشرفی اصفهانی، عنوان کرد: از سال 1361 که این استخر به بهره برداری رسیده، تاکنون تعمیرات اساسی روی آن انجام نگرفته و در شرایط فعلی به این کار نیاز داریم.

جاویدان همچنین وضعیت واترپلوی کرمانشاه را هم خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در این رشته هم مانند شنا امکانات خوبی داریم و طبق برنامه امسال در نظر داریم یک تیم لیگ برتری زیر 17 سال در این رشته داشته باشیم.

وی به وجود بازیکنان ملی پوش کرمانشاهی در این رشته هم اشاره کرد و گفت: امید داریم با روندی که اکنون در توجه به رده های پایه در پیش گرفته‌ایم، تعداد ملی پوشان واترپلوی استان را از دو نفر به چند نفر افزایش دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار