مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۸ اصلاح سیستم های گرمایشی ۸۲۱ کلاس درس در سطح استان صورت پذيرفت و تعداد ۱۵۲۴ کلاس درس باقیمانده و مطابق برنامه ی تعیین شده تا پايان سال ۹۹ به اتمام خواهند رسید.
کد خبر: ۸۳۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 11 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه،مرزبان نظری ادامه داد: مدارس کانکسی دارای بیش از ۲۰ نفر دانش آموز، تعداد ۲۸ مدرسه و ۶۵ کلاس درس در استان بود که از این تعداد ۸ مدرسه با ۱۴ کلاس درس جمع آوری شده و تعداد ۴ مدرسه با ۱۷ کلاس درس در دست اجرا می باشد. مابقی ۱۶ مدرسه در دست برنامه ریزی است كه با تامين اعتبار اقدام خواهد شد.

نظری با اشاره به برچیده شدن مدارس خشتی و گلی با مساعدت های ریاست محترم سازمان و پیگیری های مستمر این اداره کل در سال های گذشته تمام مدارس خشتی و گلی بازسازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته تعداد ۹۸ پروژه با ۴۸۴ کلاس درس تحویل گردیده است ( ۷۲ مدرسه با ۳۸۱ کلاس درس با حضور قائم مقام وزارت جناب آقای حاجی میرزایی افتتاح گردید). همچنین در سال ۹۸ افتتاح استخر دانش آموزی نیلوفر ناحیه یک کرمانشاه با حضور رییس محترم کمیته ملی المپیک صالحی امیری و استاندار به بهره برداری رسید.

وی در ادامه اظهار داشت: زلزله کرمانشاه را در عرصه گسترش ساخت و ساز فضاهای آموزشی، به فرصتی عظیم و به یادماندنی برای استان عزیزمان تبدیل نمودیم، به طوری که سرانه فضای آموزشی استان به ميزان ۰.۷ متر مربع افزايش و به ۷.۲ مترمربع رسیده است، در حالی که ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه در زلزله آسیب دیده بودند، با تلاش های مجموعه نوسازی مدارس استان و همت خیرین تعداد تفاهم نامه ۲۱۵ مدرسه با کلاس ۸۸۶ کلاس درس و زیربنای ۷۹۸۰۰ متر مربع به مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان انجام گردید که حدود ۱۷۰ مدرسه تحویل شده است و مابقی هم در دست اجرا می باشد.

نظری بیان کرد: تعداد پروژه های پیش بینی شده جهت افتتاح در سال ۱۳۹۹ (مهرماه و پایان سال)، ۴۵ پروژه با ۲۹۲ کلاس درس عنوان نمود.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه با اشاره به حوزه مشارکت‌های مردمی و اتفاقات رو به رشد این بخش و حضور خیرین نیک اندیش اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ تحرک خوبی داشت و در سال گذشته تعداد ۶۶ پروژه با ۳۰۴ کلاس درس و ۳۱۱۰۰ مترمربع زیر بنا با ۵۳ میلیارد تومان انجام گردیده است.

نظری در بحث صنعتی سازی ساختمان مدارس با توجه به سیاست های سازمان متبوع و این اداره کل به عنوان یکی از استان های پایلوت، به صورت جد در این حوزه فعالیت نموده است که تعداد ۱۵۶ مدرسه سیستم سازه ای اسکلت فلزی با اتصالات پیچ و مهره ای، lcf به تعداد ۱۳ مدرسه، LSF به تعداد ۱۳ مدرسه، سیستم مدولار بتنی به تعداد ۱۲ مدرسه، سیستم مدولار فلزی (کانتینری) به تعداد یک مدرسه را طی دو سال اخیر در کارنامه کاری خود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برقراری مدیریت سبز در مدارس سطح استان مطالعات فاز یک توسط مشاور انجام گردیده است. حوزه مدیریت سبز در فضاهای آموزشی و پرورشی به عنوان یکی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور می باشد که با همکاری گروه معماری دانشگاه رازی در تعدادی از مدارس آموزش های لازم به دانش آموزان و اولیاء و مربیان در سال ۹۹ انجام می گردد.

نظری در پایان اقدمات این اداره کل در حادثه سیل سال گذشته تعداد ۲۰ عدد کانکس به گلستان و ۱۰ کانکس به لرستان ارسال گردید و ساخت دو مدرسه ۶ و ۳ کلاسه در معمولان لرستان صورت پذیرفت.

مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان از زحمات كليه مسئولين بخصوص استاندار محترم جناب اقاي مهندس بازوند، جناب اقاي مهندس سالاري معاونت محترم هماهنگی امور عمراني، مجمع خيرين استان، اداره كل اموزش وپرورش، فرمانداران محترم وهمكاران پرتلاش اداره كل نوسازي مدارس تقدير و تشكر نمود.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار