احمد روشن‌زاده در گفتگو با تابناک:
رییس هیئت دو و میدانی استان کرمانشاه گفت:با توجه به مشکلات مادی ورزشکاران رشته دو میدانی متاسفانه در ورزشگاه ۱۵ خرداد استان نیز تجهیزات و امکانات کافی برای این رشته وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 11 April 2020

عدم تجهیز ورزشگاه ۱۵ خرداد کرمانشاه به پیست دو و میدانی

احمد روشن زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: رشته های مختلف ورزش دو و میدانیی از ناب ترین و اصیل ترین رشته های ورزشی است که از ریشه یونانی اتلوس به معنی مبارزه و تلاش گرفته شده و به اندازه تاریخ آفرینش انسان قدمت دارد. پیشینه برگزاری اولین مسابقه دو ، پرش و پرتاب در جهان باستان به یونان و ایرلند باز می گردد که رشته پرش شامل پرش طول، پرش ارتفاع و سه گام به علاوه پرش با نیزه است. رشته های پرتابی نیز شامل پرتاب نیزه، چکش، دیسک و وزنه است.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه رشته دو و میدانی در استان پرطرفدار نیست و کودکان و نوجوانان بیشتر به رشته های توپی و رزمی علاقه دارند.

روشن‌زاده در خصوص زیرساخت های این رشته در کرمانشاه اظهار داشت: در ورزشگاه ۱۵ خرداد نونهالان، نوجوانان و جوانان برای مسابقات قهرمانی تمرین می کنند که این مستلزم داشتن امکانات و شرایط مناسب است که متاسفانه از امکاناتی مانند محور و سرویس های بهداشتی برخوردار نیست و یکی دیگر از مشکلات دو و میدانی کرمانشاه نداشتن اماکن سرپوشیده است. استان کرمانشاه با دارا بودن ورزشکاران به نام این رشته اما از ورزشگاه سر پوشیده محروم است و امیدواریم این مشکل با همکاری فدراسیون دو و میدانی و وزارت ورزش و جوانان حل شود.

رییس هیئت دو و میدانی استان کرمانشاه از حضور ورزشکاران به نام این رشته در میادین کشوری و بین المللی خبر داد و گفت: با توجه به حضور ورزشکاران کرمانشاهی مانند همایون همتی، پژمان یار ولی و حسین کیهانی در اردوهای تیم ملی اما همچنان شاهد حمایت های مالی ضعیف فدراسیون هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه های استعدادیابی در بخش بانوان و آقایان انجام می شود. در بخش آقایان با همکاری آموزش و پرورش فرآیند استعدادیابی صورت می گیرد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار