فرید نجفی در گفتگو با تابناک:
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه پس از تعطیلات نوروز طرح فاصله گذاری اجتماعی به فراموشی سپرده شد.
کد خبر: ۸۳۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 09 April 2020

فرید نجفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش انتقال ویروس کرونا انجام شده اظهار داشت: پیش از گسترش ویروس کرونا پیش بینی سرایت ویروس به ازای هر فرد بیمار ۲/۵ نفر بوده که خوشبختانه هم اکنون در استان این عدد به ۱/۱۵ و ۱/۲۵ نفر رسیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تاثیر منفی سفرهای نوروزی بر سلامت جامعه از نظر سرایت ویروس کرونا افزود: متاسفانه پس از پایان یافتن تعطیلات طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال فراموش شدن است.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حاطر نشان کرد:نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا در تمامی جوامع جهانی به دو صورت سرکوب و یا کاهش روابط اجتماعی و یا حتی به هر دو شکل است.

نجفی در پایان اظهار داشت: برخورد با ویروس کرونا در کشور و استان به صورت کاهشی بوده که فاصله گذاری اجتماعی یکی از ابزارهای مقابله با کرونا است. کمیته اپیدمیولوژی حضور کارکنان ادارات و حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کلاس های حضوری را توصیه می کند.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار