قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:طی روزهای گذشته محموله ای با صد هزار ماسک غیرمجاز در کرمانشاه کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۳۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 08 April 2020

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به توزیع ماسک میان ۳۶ داروخانه شبانه روزی و ۱۴ داروخانه روزانه اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه فروش الکل های غیرمجاز بیشتر شده به طوری که در روزهای نخست ۳۰ درصد الکل های بررسی شده دارای متانول و تولوئن بوده یا درجه غلظت پایینی داشته اند. در هفته اول محیطی امن جهت تهیه الکل از داروخانه ها با درجه مناسب فراهم گردید به طوری که در بازرسی ها ۱۵ داروخانه که ناآگاهانه اقدام به فروش الکل نامناسب نمودند ۳ الی ۶ ماه از کار معلق شدند.

وی در ادامه بیان داشت: ماسک های غیرمجاز با منافذ بزرگ در حد میکرومتر در بازار آزاد در حال فروش است که به شدت توصیه می کنیم که هم استانی هایمان از داروخانه ها ماسک تهیه کنند. در این راستا روز گذشته محموله ای با صد هزار ماسک غیرمجاز با منافذ بزرگ کشف شد.

معاون غذا و دارو استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا ۱۱ کارخانه تولید محلول ضدعفونی کننده در استان احداث شده است خاطر نشان کرد: مواد ضدعفونی موجود بیش از حد نیاز بوده به طوری که مقداری از آن ها به استان های ایلام و کردستان ارسال شده است.

وی تصریح کرد:داروخانه های کرمانشاه محلول ضدعفونی کننده در اختیار داشته و تنها، مشکل کمبود ماسک وجود دارد. اولویت تامین ماسک با دانشگاه علوم پزشکی، مطب ها، ادارات با مراجعه کننده بالا، داروخانه ها و سپس فروشگاه های فروش تجهیزات پزشکی می باشد.

محمدی در پایان گفت: نیاز استان به ماسک حداقل ۱۴۰ هزار عدد در روز بوده که هم اکنون تولید روزانه در استان ۷۰ هزار ماسک می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار