ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام تست PCR برای مراجعه کنندگان سرپایی به منظور تشخیص ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 08 April 2020

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه تست مولکولی PCR برای بیماران سرپایی به منظور تشخیص ویروس کرونا نیز انجام می شود اظهار داشت: استان کرمانشاه علاوه بر انجام تست مولکولی PCR برای بیماران بستری، از هشتم فروردین ماه اقدام به تست گیری از مراجعه کنندگان سرپایی در بیمارستان و مراکز ۱۶ ساعته کرده است. لازم به ذکر است که تمامی موارد اعلام شده در استان مربوط به تست مولکولی برای بیماران بستری بوده که با افزایش تست گیری آمار کرونا در استان افزایش می یابد.

وی در ادامه بیان داشت: مثبت شدن تست PCR به معنی قطعی شدن ابتلا فرد به کرونا است اما برخی افراد تست مولکولی PCR آن ها منفی می شود اما CT scan آن ها مثبت می شود که از این افراد نیز مراقبت به عمل می آید. افرادی که PCR آن ها منفی می شود اما دارای سی تی اسکن مثبت هستند مشکوک به ابتلا هستند. لازم به ذکر است که در صورت منفی بودن هر دو تست به تشخیص پزشک فرد مشکوک به کرونا اعلام شده و باید موارد بهداشتی را رعایت کند.

شکیبا ضمن اشاره به آمار کرونا افراد مبتلا (PCR مثبت) و محتمل (PCR منفی و CTscan مثبت) و نیز افراد مشکوک (هر دو منفی و دارای علائم بیماری ) بیان کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون PCR تعداد ۲۸۵ نفر مثبت اعلام شده که این افراد بستری و ۸۷ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده اند. همچنین تعداد افراد محتمل ۴۰۴ نفر و تعداد افراد مشکوک ۶۴۱ نفر می باشد. از روز نخست شیوع اپیدمی نیز ۱۴۹۷ نفر بستری شده که از این تعداد ۱۲۸۷ نفر ترخیص شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دفن فوتی های کرونا در کشور به دو صورت غسل یا تیمم انجام می شود گفت: در ابتدا در کرمانشاه دفن به صورت تیمم انجام می شده و هم اکنون با اختصاص بخش مجزا با فاضلاب جدا تغسیل آن ها انجام می شود.

شکیبا در پایان گفت: ۹۵ درصد فوتی های کرونا در استان در بیمارستان های گلستان و فارابی بوده که متوفی سریعا داخل کاور قرار گرفته و به آرامستان منتقل شده است. داخل قبر آهک یا وایتکس ریخته می شود و در داخل کاور به هیچ عنوان از این دو ماده استفاده نشده است غسل افراد متوفی در اثر کرونا فقط در کرمانشاه انجام شده و پس از آن میت داخل کاور به شهرستان تابعه خود انتقال داده می شود. همکاران ما در تمامی مراحل در کنار میت و خانواده وی حضور داشته تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار