رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه بااشاره به گسترش رشته بیلیارد در کافه‌ها، گفت: بسیاری از کافه‌ها تنها با گذاشتن یک میز بیلیارد و بدون رعایت اصول و استانداردها این رشته را به مردم آموزش می‌دهند.
کد خبر: ۸۳۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 08 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمدرضا نقدی ، در تشریح آخرین وضعیت رشته های بولینگ، بیلیارد و بولس در استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت خوبی در رشته بیلیارد در استان داریم و شاهد توسعه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه علیرغم چندسال فعالیت این رشته در استان هنوز خانه بیلیارد کرمانشاه راه اندازی نشده، افزود: در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی در مجموعه 15 خرداد خانه بیلیارد استان را راه اندازی کنیم.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت 10 باشگاه بیلیارد در سطح استان، اضافه کرد: متاسفانه از این تعداد تنها سه باشگاه مجوز دارند، لذا برای سال جاری هفت باشگاه فاقدمجوز دیگر را ملزم خواهیم کرد که برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی در ادامه به معضل رواج بیلیارد در کافه‌های کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: هرچند علاقمند به گسترش روزافزون این رشته در بین مردم هستیم، اما نحوه فعالیت کافه ها در این رشته کاملا خارج از اصول و استاندارد آن است.

نقدی بابیان اینکه بسیاری از این کافه ها تنها با گذاشتن یک میز بیلیارد و بدون آموزش های اصولی این رشته فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای ساماندهی سیستماتیک فعالیت این کافه ها در دستور کار قرار داده‌ایم و در نظر داریم آنها را تحت نظر هیات بیاوریم تا با حضور مربیان کارت دار، این رشته به شکل اصولی به مردم آموزش داده شود.

وی متذکر شد: می‌خواهیم بیلیارد را به عنوان یک رشته تفریحی به مردم آموزش دهیم، البته نه با اصولی که در کافه ها وجود دارد، برای همین با کافه های فاقد مجوز برخورد می‌کنیم.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه در ادامه بااشاره کمبود تعداد مربیان این رشته بویژه در بخش بانوان در استان، گفت: برای اینکه بتوانیم در این بخش تقویت شویم، سال گذشته یک دوره کلاس مربیگری برگزار کردیم که پس از آن 17 نفر به تعداد مربیان استان اضافه شد.

وی بابیان اینکه افزایش تعداد مربیان این رشته به توسعه آن در شهرستانها نیز کمک می‌کند، عنوان کرد: درحال حاضر علاوه بر شهر کرمانشاه در قصرشیرین، سرپل ذهاب و پاوه نیز این رشته را راه اندازی کرده‌ایم.

وی در ادامه درخصوص وضعیت رشته بولس هم در استان عنوان کرد: حدود سه سالی می‌شود که این رشته وارد ایران شده و باتوجه به شباهت گسترده ای که با بازی‌های سنتی ما دارد، برای همین با همگانی کردن آن قطعا مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه افزود: در این راستا مذاکراتی را با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرمانشاه داشته‌ایم تا در پارک های پرتردد شهر بتوانیم این رشته را راه اندازی کنیم که مورد موافقت قرار گرفته است.

وی در پاسخ به عدم چرایی راه اندازی رشته بولینگ در استان هم اشاره کرد و گفت: بولینگ رشته‌ای بسیار گران و تمامی تجهیزات آن وارداتی است، برای همین اگر کسی بخواهد این رشته را راه اندازی کند به حدود 600 تا 700 میلیون تومان پول نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذاری بخواهد که این رشته را در استان راه اندازی کند، استقبال می‌کنیم و حمایت‌های لازم را از او خواهیم داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار