مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه مرمت بناهای تاریخی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 08 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری ، بااشاره به شروع تعدادی از پروژه های مرمتی بناهای تاریخی استان با مساعد شدن شرایط جوی، اظهار کرد: در این راستا برای چهار پروژه مرمتی نقش برجسته ثلاث باباجانی، مرمت و ساماندهی پل چهر هرسین، نورپردازی و پاکسازی تاق گرا و مرمت مسجد حاج شهبازخان با پیمانکاران تفاهم نامه انعقاد کردیم.

وی از آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها هم خبر داد و افزود: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت این چهار پروژه سه میلیارد و 500 میلیون ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در تشریح جزییات مرمت این این بناها هم گفت: پس از کشف مرمت نقش برجسته ثلاث باباجانی در سال گذشته باتوجه به آسیب‌هایی که دیده بود، یک مرحله مرمت اضطراری روی آن انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در این مرحله از مرمت کار استحکام بخشی، جرم گیری و رفع آسیب دیدگی های ناشی از تاثیرات جوی روی کتیبه را انجام خواهیم داد.

قادری در ادامه گفت: پروژه مرمت مسجد حاج شهبازخان از مساجد به جای مانده از دوران قاجار هم شامل بام سازی و رفع نم زدگی بخش‌هایی از این مسجد خواهد بود.

وی اعلام کرد: فاز دوم مرمت تاق گرا که بنای مربوط به دوره ساسانی است هم شامل روشنایی و نورپردازی و پاکسازی محوطه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه در خصوص مرمت پل تاریخی چهر هم گفت: این پل تاریخی در اثر بارش‌های سیل آسای ابتدای سال گذشته دچار آسیب شد و بخش‌هایی از آن توسط اداره کل راهداری و بخش‌هایی نیز توسط میراث فرهنگی استان مرمت می‌شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه مرمت این چهار پروژه سه ماه به طول خواهد انجامید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار