جلال نانکلی با بیان اینکه غربالگری در مبادی ورودی شهر‌ها و معابر پر تردد پایان یافته، اما غربالگری در مراکز پرتجمع همچنان ادامه دارد از اجرای طرح غربالگری در حوزه علمیه آخوند ملاعلی همدانی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹ 08 April 2020
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان بابیان اینکه طرح غربالگری در مبادی ورودی شهر‌ها و معابر پر تردد پایان یافته است، گفت: طلاب داوطلب ۱۶ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده درهمدان توزیع کردند.

به گزارش مهر، نانکلی گفت: یک پایگاه غربالگری در ورودی شهر از سمت تهران مستقر در پل الغدیر و ۲ پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های لازم به همشهریان در خصوص نحوه مقابله با کروناویروس در ورودی همدان از سمت ملایر مستقر در پل بهشت و ورودی همدان از سمت کرمانشاه مستقردر پل شهید سعید قهاری با همکاری ۱۳۰ نفر روز از نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمرشهرستان، در ایام تعطیلات نوروزی خدمات تب سنجی وغربالگری ارائه کردند.

وی با بیان اینکه غربالگری در مبادی ورودی شهر‌ها و معابر پر تردد پایان یافته، اما غربالگری در مراکز پرتجمع همچنان ادامه دارد از اجرای طرح غربالگری در حوزه علمیه آخوند ملاعلی همدانی خبر داد.

نانکلی با بیان اینکه در این ایستگاه‌ها سعی شد ضمن تب سنجی مسافران با نصب بنر‌های آموزشی و توزیع بروشور‌هایی حاوی نکاتی برای رعایت بهداشت فردی و پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، شهروندان را به ماندن در خانه خود ترغیب کنیم، خاطرنشان کرد: در زمان اجرای طرح که از ۱۳ اسفندماه ۹۸ تا ۱۲ فروردین ۹۹ ادامه داشت بیش از یکصد هزار نفر در این ایستگا‌ها غربالگری شدند.

جلال نانکلی از توزیع بیش از ۱۶ هزار بطری حاوی مواد ضدعفونی کننده و حدود ۳ هزار ماسک رایگان در میان شهروندان و مددجویان هلال احمر در مدت اجرای طرح غربالگری خبر داد و افزود: به همت نیرو‌های داوطلب، ۲۵ منطقه در بخش مرکزی همدان و شهر قهاوند،۲۵۰ کیلومتر از معابر و خیابان‌های پرتردد همدان، پایگاه‌های امدادونجات بین شهری و خودرو‌های امدادی را گندزدایی کردیم.

وی اجرای طرح غربالگری در مبادی ورودی شهر‌ها و معابر پر تردد را خاتمه یافته اعلام کرد و از ادامه طرح فاصله گذاری وغربالگری در مراکز پرتجمع خبر داد و افزود: اعضای کانون طلاب جمعیت هلال احمر شهرستان همدان امروز با حضور در حوزه علمیه آخوند ملاعلی همدانی، طلاب این حوزه را تب سنجی وغربالگری نمودند.

جلال نانکلی تولید ۳۶ هزار لیترمواد گند زدا را از دیگر اقدامات کانون طلاب این هلال احمراین شهرستان ذکر کرد و افزود: به همت اعضای این کانون، هم اکنون ۲۰ هزار لیتر از این مواد در روستا‌ها و مناطق کم برخوردارشهرهمدان توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان همچنین به مشارکت اعضای کانون‌های دانشجویی این جمعیت با دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اظهار کرد: چند نفر از این اعضا، ضمن دریافت آموزش‌های لازم در محل سامانه پاسخگویی به سوالات مردمی دانشگاه علوم پزشکی مستقر شده و به سوالات مردمی در این زمینه پاسخ می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار