استاندار کرمانشاه گفت:تا کنون نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار عدد ماسک در استان توزیع و مصرف شده است.
کد خبر: ۸۳۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 07 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امروز جلسه مشترکی بین استاندار کرمانشاه، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد. هوشنگ بازوند در این جلسه با بیان اینکه بحران کرونا در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده اظهار داشت: کشورهای مختلف اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا همچون قرنطینه و حکومت نظامی اعمال کردند که از این میان تنها نظام جمهوری اسلامی ایران از ابزار اطلاع رسانی و درخواست از مردم استفاده کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ایران در کنترل بیماری کرونا ۷۵ درصد موفق بوده و در استان کرمانشاه برنامه راهبردی برای کنترل این ویروس از تاریخ ۱۵ اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ اردیبهشت ۹۹ ماه اجرا شده که در این برنامه ۱۰۰۰ تخت برای بیماران کرونایی و تولید روزانه ۳۵۰ هزار ماسک درنظر گرفته شده است.

به گفته استاندار کرمانشاه،هم اکنون ۳۸۰ تخت آماده پذیرش بیمار بوده که خوشبختانه بیماران بستری در استان کمتر از ۱۵۰ تخت بوده و تولید روزانه ماسک به ۷۰ هزار عدد رسیده است.

بازوند ادامه داد: نیاز دانشگاه علوم پزشکی به ماسک ۵۰ هزار عدد بوده و اولویت تامین ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان خط مقدم سلامت است. مجموعه اقدامات انجام شده حاصل تلاش شبانه روزی مدیران و تمام اعضای استان بوده و پس از تامین ماسک دانشگاه علوم پزشکی باقی مانده موجودی تحت اختیار داروخانه ها و سپس فروشگاه ها است.

استاندار تصریح کرد: کرونا موجب وارد شدن خسارت به حوزه های سلامت، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده که متاثر شدن حوزه امنیتی نیز قابل چشم پوشی نیست. پروازهای کرمانشاه تنها به تهران محدود شده و حمل و نقل عمومی با ریل و اتوبوس بسیار محدود شده است.

وی در پایان گفت:انتظار ما از بازاریان این است که در این بحران همچون جنگ، سیل و زلزله کمک کرده و این بار با تعطیل کردن واحدهای صنفی نقش خود را ایفا کنند. همچنین تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر از زندان آزاد شده که امیدواریم سرقت و جرم اتفاق نیفتد اما نگرانی همچنان وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار