معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به نبود کارخانه تولید اقلام بهداشتی و حفاظتی در استان پیش از شیوع کرونا گفت: با راه‌اندازی ۱۱ کارخانه تولید محلول ضدعفونی، کمبود این محلول در استان رفع شده و با کمک ۲ کارخانه دیگر، مشکل ماسک هم بزودی حل می‌شود.
کد خبر: ۸۳۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 07 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازایرنا،دکتر قباد محمدی  افزود: مصرف اقلام بهداشتی پس از شیوع کرونا بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد و تولیدات عادی جوابگوی این نیاز بزرگ نبود و این در حالی بود که تا پیش از آن ما هیچ کارخانه‌ای برای تولید اقلام حفاظتی در کرمانشاه نداشتیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به نبود کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده دست بر پایه محلول الکل گفت: با همکاری و حمایت معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه موفق شدیم در مدت کوتاهی ۱۱ کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل در استان راه اندازی کنیم.

او با اشاره به احتمال وجود مواد سرطان زا در برخی الکل های موجود در بازار گفت: معاونت غذا و داروی استان برای اطمینان از سلامت الکل، خودش این ماده را از جای مطمئن خریداری کرد و در اختیار کارخانجات قرار داد.

محمدی گفت: همچنین با توجه به اینکه تولید کننده های استان تجربه تولید محلول ضدعفونی را نداشتند ما آموزش لازم را در زمینه ترکیبات محلول ها به آنها ارایه و برای اطمینان از این کار محصولات آنها به صورت روزانه بررسی و آزمایش کردیم.

تولید محلول نصف قیمت

او با بیان اینکه ما الکل موردنیاز کارخانه های استان را با قیمتی کمتر از قیمت بازار تامین کردیم، گفت: به همین دلیل محصولات تولیدی این کارخانه ها ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزانتر از محصولات مشابه در سایر استان‌ها در اختیار مردم کرمانشاه قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در نتیجه این اقدامات از اواخر اسفند ۹۸ بسیاری از کمبودها رفع شد و از ابتدای سال جدید شهروندان به راحتی به محلول های ضدعفونی دسترسی پیدا کرده اند و ما حتی بخشی از نیاز استان ایلام را هم مرتفع کرده ایم.

جلوی الکل تقلبی را گرفتیم

محمدی عنوان کرد: از همان روزهای نخست شیوع کرونا بشدت مراقبت کردیم که جلوی تولید و توزیع الکل تقلبی و ناخالص در بازار را بگیریم و با نمونه برداری های روزانه از سطح بازار موارد زیادی را هم کشف کردیم.

او افزود: از سوی دیگر تامین الکل موردنیاز استان توسط معاونت غذا و دارو سبب شد که فضا برای ورود الکل های تقلبی بسته شود.

به گفته محمدی،‌ در حالی که نزدیک به ۳۴۰ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل صنعتی و تقلبی فوت کرده اند اما این عدد در کرمانشاه ۲ نفر بوده و هیچ موردی هم که مصرف الکل سبب کوری شده باشد، نداشته ایم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین درباره تولید ماسک در استان نیز گفت:‌ از همان روز سوم اسفند یک شرکت دانش بنیان اولین تولیدات ماسک N۹۵ خود را به مراکز درمانی استان تحویل داد و در ادامه دومین کارخانه ماسک N۹۵ هم توسط یک شرکت دانش‌بنیان دیگر در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی شد که این کارخانه نیز تولیدات کافی و باکیفیتی را در اختیار بخش بهداشت و درمان استان قرار می‌دهد.

مشکل کمبود ماسک بزودی حل می شود

محمدی در عین حال کمبود ماسک تنفسی ساده را مشکلی جهانی دانست گفت: با حمایت مسوولان اقتصادی استان کرمانشاه، ما موفق شدیم اولین کارخانه تولید ماسک ساده را در آستانه سال جدید راه اندازی کنیم که اکنون روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید می کند.

به گفته او، دومین کارخانه تولید ماسک تنفسی ساده هم به تازگی شروع به تولید کرده که امیدوارم ظرف یک هفته تولید خود را به ۵۰ هزار ماسک در روز برساند و در این صورت طی یک هفته نیاز استان تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

تاکنون در استان کرمانشاه ۳۱۸ نفر به بیماری کرونا مبتلا که ۳۶ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار