رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه تعداد کل ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته را ۸۰ هزار ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: طبق این آمار فوتبال، ژیمناستیک، تکواندو، کشتی، کاراته، ورزش‌های همگانی، والیبال و ورزش‌های بومی محلی هشت رشته محبوب در میان مردم کرمانشاه هستند.
کد خبر: ۸۳۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 07 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،امید قادری ، بابیان اینکه در سال 1398 تعداد 80 هزار و 30 ورزشکار در کرمانشاه بیمه ورزشی گرفتند، اظهار کرد: از این تعداد بیش از 64 درصد یعنی حدود 52 هزار و 292 نفر را آقایان و 36 درصد یعنی 27 هزار و 738 نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

وی از کاهش چند درصدی این آمار نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و اظهار کرد: طبق هدفگذاری و برنامه ریزی‌ انجام شده باید تا پایان سال 1398 تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به حدود 90 هزار ورزشکار افزایش پیدا می‌کرد، اما شیوع بیماری کرونا مانع از اجرای برخی برنامه‌ها و تحقق این هدف شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق آمارهای بدست آمده فوتبال، ژیمناستیک، تکواندو، کشتی، کاراته، ورزش‌های همگانی، والیبال و ورزش‌های بومی محلی هشت رشته محبوب در میان مردم کرمانشاه هستند.

وی با بیان اینکه رشته فوتبال همانند سال‌های گذشته رکورددار تعداد ورزشکاران سازمان یافته در کرمانشاه است، گفت: 13 هزار و 388 ورزشکار سازمان یافته در این رشته داریم و پس از آن هم ژیمناستیک با 9431 و تکواندو با 6298 ورزشکار بیشترین تعداد افراد بیمه شده ورزشی را دارند.

به گفته رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه هیات ورزش‌های کارگری با 15، شمشیر بازی با 30 و بیماران خاص با 32 ورزشکار کمترین تعداد بیمه شده های ورزشی را در میان هیات های استان دارند.

وی در ادامه به وضعیت تعداد ورزشکاران سازمان یافته در شهرستانهای استان پرداخت و گفت: شهرستان کرمانشاه با دارا بودن 49 هزار و 219 ورزشکاران سازمان یافته بیشترین تعداد بیمه شده ورزشی را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

قادری یادآورشد: پس از شهرستان کرمانشاه، سرپل ذهاب با 3964 و اسلام آبادغرب با 3711 ورزشکار بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته را دارند.

وی گفت: شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر به ترتیب با تعداد 632، 1557 و 1596 نفر کمترین ورزشکاران سازمان یافته استان را دارند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در پایان تعداد ورزشکاران استان را بسیار بیشتر از 80 هزار نفر اعلام کرد و گفت: هرچند ما به همه باشگاه های وررشی سطح استان اعلام کرده ایم ورزشکارانی که در این باشگاه ها مشغول فعالیت هستند باید بیمه ورزشی داشته باشند، اما بسیاری از آنها هنوز این مسئله را بصورت اجبار در نیاورده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار