علی اکبر اختری در گفتگو با تابناک:
رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: آموزش مجازی به صورت الکترونیک در سامانه LMS به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود.
کد خبر: ۸۳۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 07 April 2020

علی اکبر اختری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه آموزش مجازی در دانشگاه صنعتی به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام خواهد شد ابراز داشت: با توجه به تعطیلی دانشگاه های سراسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری ۴ هفته کلاس الکترونیک آفلاین درنظر گرفته شده که در روزهای آینده قسمت آنلاین نیز به آن اضافه می شود.

وی در ادامه بیان داشت: تاکنون بسیاری از اساتید از طریق شبکه های مجازی مطالب آموزشی را بارگذاری ‌کرده اند تا مقداری از عقب افتادگی دانشجویان از سرفصل دروس کاسته شود. لازم به ذکر است که معیار آموزش، سیستم LMS بوده که کلاس ها به صورت ویدیوکنفرانس، رفع اشکال و یا کلاس تدریس برگزار می شود.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ضمن اشاره به زیرساخت های ضعیف اینترنتی در دانشگاه و شهرستان ها تصریح کرد: آموزش مجازی برای دانشجویان و اساتید کار دشواری بوده چون دسترسی به سرعت و حجم بالای اینترنت برای دانشجویان به یک اندازه نبوده و آماده سازی مطالب توسط دانشجویان به صورت آفلاین بسیار زمانبر است.


اختری اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۵۰ درصد مطالب ۳ هفته نخست بارگذاری شده است. لازم به ذکر است که ارائه آموزش مجازی برای افزایش تدریس سرفصل دروس در شرایط عادی بسترسازی کرده که امیدواریم از این فرصت استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای تشکیل کلاس های حضوری تابع قوانین بالا دستی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر کلاس مجازی به صورت آنلاین نیازمند پهنای اینترنتی ۲۰ الی ۳۰ مگ هستیم که با وجود ۳۶ کلاس دانشگاه صنعتی قطعا ما را با چالش روبرو می کند. راه برطرف کردن حدودی این مشکل، برگزاری کلاس ها در تایم های مختلف حتی تا ۹ شب محتمل می باشد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان گفت: محدودیت های بسیاری سر راه ما بوده که امیدواریم بتوانیم این موانع را در فصل تابستان حل و فصل کنیم. هیئت ۴ نفره بر محتوای تولیدی اساتید نظارت داشته تا دانشجویان دچار مشکل نشوند و مطالب را به صورت کامل آموزش ببینند.

 
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار