معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع رواناب در برخی مناطق استان در روزهای پایانی هفته هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 06 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علی محمد زورآوند، از ورود سامانه ناپایدار به جو استان از اواخر وقت امروز (18 فروردین) خبر داد و گفت: اگرچه ناپایداری‌ها از اواخر امروز آغاز خواهد شد، اما شدت بارش را از اواخر روز چهارشنبه (20 فروردین)و خصوصا در روز پنجشنبه تا صبح جمعه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها مربوط به منطقه اورامانات و همچنین شهرستان‌های شرقی استان از جمله کنگاور، صحنه و هرسین است.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، حداکثر بارش در مناطقی که پیک بارندگی را داریم ممکن است به 30 تا 60 میلی‌متر هم برسد.

زورآوند از احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع رواناب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: احتمال رعد و برق و بارش تگرگ نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ورود این سامانه باعث تعدیل دمای هوا خواهد شد، گفت: با فعالیت این موج ناپایدار، کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه را داریم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه به زودی "هشدار زرد" ورود این سامانه به استان منتشر می‌شود، تاکید کرد: روند اطلاع رسانی هواشناسی از صدور اطلاعیه و اخطاریه به صدور هشدار تغییر کرده و هشدار بسته به وضعیت بارندگی به سه شکل زرد، نارنجی و قرمز خواهد بود.

زورآوند اضافه کرد: هشدار زرد برای آگاهی دادن به مردم و مسئولین، هشدار نارنجی برای پیشگیری و آماده‌باش و هشدار قرمز برای انجام اقدامات لازم خصوصا لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار