معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از ساخت همزمان شش تقاطع ... مسطح در کرمانشاه خبر داد و افزود: تقاطع امام خمینی (ره) شهریور ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۳۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 06 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محسن ارجمندی  با اشاره به افزایش ترافیک شهری در سالهای اخیر، گفت: با توجه به افزایش خودروها در شهر هرساله شاهد افزایش ترافیک شهری هستیم.

وی افزود: در حال حاضر 300 هزار خودرو در شهر کرمانشاه تردد می کنند و خیابان های شهر قطعا جوابگوی این تعداد خودرو نیست.

ارجمندی با اشاره به وجود معضل ترافیک در بافت مرکزی شهر و نقاطی مانند شهرک مسکن و الهیه، گفت: رفع ترافیک شهری راه های مختلفی دارد که یکی از راه های آن احداث تقاطع غیرهمسطح است.

وی با اشاره به وجود 12 تقاطع غیرهمسطح در کرمانشاه، از ساخت همزمان شش تقاطع غیرهمسطح دیگر خبر داد وافزود: در حال حاضر تقاطع های غیر همسطح میدان امام خمینی(ره)، میدان سپاه، تقاطع مادر(وکیل آقا)، میدان آزادگان، تقاطع دیزل آباد و تقاطع هوانیروز(جاده قدیم) در دست احداث هستند.

ارجمندی تصریح کرد: در این میان تقاطع غیرهمسطح امام خمینی(ره) پیشرفت زیادی داشته و تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ساخت تقاطع تنها یکی از راه های رفع ترافیک شهری است و راه دیگر بحث راه اندازی خط‌های ویژه BRT است.

ارجمندی با بیان اینکه راه اندازی این اتوبوس‌ها نیاز شهر کرمانشاه است، گفت: برای راه اندازی خط BRT باید زیرساخت هایی تامین شود که تامین این زیرساخت‌ها در کرمانشاه قدری دشوار است، بطور مثال به سختی توانستیم در بحث خیابان مدرس یک خط ویژه در مسیر برگشت این خیابان را به اتوبوس های شهری اختصاص دهیم و این کار در مسیر رفت میسر نشد.

وی افزود: برای راه اندازی خط BRT نیازمند همکاری مردم هستیم و باید مردم به ضرورت راه اندازی آن پی ببرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری کرمانشاه گفت: در کنار همه اینها بحث قطار شهری نیز در کرمانشاه در حال انجام است و هرکدام از اینها می تواند به رفع بخشی از معضل ترافیک شهر کمک کند.

ارجمندی احداث پیاده‌راه راه نیز دیگری برای کاهش ترافیک شهری در برخی نقاط دانست و افزود: برنامه داریم امسال از میدان آزادی تا چهارراه مدرس را پیاده راه کرده و تنها یک خط ویژه اتوبوس در آن قرار دهیم که از این طریق معضل ترافیک در این بخش از شهر هم تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار