غلامرضا همتی در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت ژیمناستیک استان کرمانشاه گفت: ورزش ژیمناستیک با قدمتی ۵۰ سال در استان همچنان مورد توجه مردم است.
کد خبر: ۸۳۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 06 April 2020

غلامرضا همتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:ورزش ژیمناستیک به عنوان رشته ی مادر و پایه رشته های ورزشی دیگر معرفی شده ودر این موضوع نسبت به سایر رشته ها اولویت بیشتری دارد. ژیمناستیک به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه ای در حدود ۲۰۰۰ سال است ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری در حدود ۱۰۰ سال در استان کرمانشاه قدمتی حدود ۵۰ ساله دارد.

وی در ادامه افزود:ژیمناستیک ورزشی است که حرکات بدن را هماهنگ و موزون می سازد و در حقیقت ژیمناستیک را میتوان به عنوان یک هنر در نظر گرفت در مسابقات ژیمناستیک میزان توانایی، قدرت، هماهنگی، و انعطاف بدنی افراد ارزیابی می شود.

رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه از اهداف این را کسب آمادگی جهت بالا بردن هماهنگی بدن و ورود به رشته های ورزشی دیگر دانست و تصریح کرد: رشته های مختلف ژیمناستیک شامل حرکات زمینی سالتوس های مختلف، حرکات چرخشی، پیچشی،حلقه ثابت،پرش و...است.

همتی از تعداد بالای بیمه شدگان این رشته خبر داد ‌و بیان داشت:حدود ۸۰۰ هزار ورزشکار در رده های سنی مختلف در این رشته بیمه شدند و بعد از فوتبال دومین ورزشی است که بیشترین تعداد بیمه شدگان را در استان دارد.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه زیر ساخت های مناسبی برای این رشته ورزشی نداریم،و در استان تنها یک سالن استاندارد وجود دارد و حدود ۵۰ سال گذشته ساخته شده که جوابگوی این رشته نیست ودر ۱۱ شهرستان استان هم ۳ سالن فعالیت دارد که بدون وسایل حرفه ای هستند و با حداقل امکانات فعال هستند، از طرف فدراسیون نیز بودجه برای تامین وسایل ژیمناستیک اختصاص داده نشده است.

رئیس هیئت ژیمناستیک کرمانشاه از برگزاری برنامه استعداد یابی.هر ساله در استان خبر داد و عنوان کرد: هرسال استعدادیابی در تمامی رشته های ژیمناستیک در بخش آقایان و بانوان در استان را برگزار می شود وبا آموزش و پروش در جهت کشف و پرورش استعدادهای این رشته همکاری داریم.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار