رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیشرو بودن این دانشگاه در پاسخگویی آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در کشور خبر داد و بیان داشت: پاسخگویی به آزمایش‌ها و نمونه گیری‌های انجام شده، ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌شود که این موضوع در کشور بی نظیر است.
کد خبر: ۸۳۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 05 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی روز یک‌شنبه در نشست بررسی اقدامات مجموعه سلامت فارس در مقابله با کرونا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نه تنها پاسخگوی نمونه گیری های مربوط به کرونا در شیراز، بلکه پاسخگوی دیگر دانشگاه های علوم پزشکی قطب پنج جنوب کشور بوده و با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های خود به خدمت رسانی به مردم می پردازد.

رعایت کردن فاصله هوشمند از سوی کارمندان، اجرای طرح فاصله گذاری در ادارات و دورکاری کارکنان ستادی، از دیگر تاکیدهای رییس دانشگاه در این نشست بود.

همچنین در ادامه این نشست روند توزیع ماسک، عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در سطح شیراز و استان از سوی رییس دانشگاه و اعضای ستاد مقابله با کرونا بررسی شد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار