با توجه به اینکه وزارت رفاه مسئول شناسایی متقاضیان وام ۲ میلیون تومانی کرونا شده، اما هنوز دستورالعملی ابلاغ نکرده است.
کد خبر: ۸۳۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 05 April 2020
به گزارش تابناک سمنان: اواخر بهمن ماه سال ۹۸ اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شد. با شیوع این ویروس که منجر به ماندن در خانه و قرنطینه خانگی شد بسیاری از کسب و کار‌ها نیز ضربه خوردند.

برای جبران بخش کمی از این کسب و کار‌ها دولت اعلام کرد که وام ۱ تا ۲ میلیونی پرداخت می‌کند.

بر اساس اعلام دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی واجدین شرایط و اعطای وام شده است.

با پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران‌جوان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص شد که هنوز هیچ دستورالعملی برای اعطای وام به این وزارتخانه نرسیده است.

مشخص نیست این وام به چه کسانی و با چه شرایطی تعلق می‌گیرد، بعد از ارسال دستورالعمل به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

۱۴ فروردین بود که در خبر عنوان شد: اسحاق جهانگیری دستورالعمل اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر را ابلاغ کرده است.

براین اساس، این کارت‌ها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.

بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار ۱ میلیون تومانی را در کارت خانوار‌های یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور کنند.

بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می‌گیرد و ۸ درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانک‌ها با اخذ تعهد الکترونیک می‌توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر کنند.

دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار