سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا، به تشریح نحوه فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و اصناف در استان از روز ۲۳ فروردین پرداخت.
کد خبر: ۸۳۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 05 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود بهرام نژاد ، با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا گفت: در این جلسه تصمیم گیری های مهمی در خصوص فعالیت مدارس، دانشگاه ها، ادارات و اصناف مختلف صورت گرفت.

وی افزود: بر اساس تصمیمات این ستاد تعطیلی مدارس تا 30 فروردین ادامه دارد و آموزش دانش آموزان بصورت مجازی ادامه خواهد داشت.

بهرام نژاد تصریح کرد: در خصوص فعالیت دانشگاه ها نیز تصمیم بر این است که تنها مقطع تحصیلات تکمیلی از اول اردیبهشت ماه فعالیت حضوری خود را آغاز کند.

این مسئول افزود: در خصوص زمان فعال شدن مدارس و برپایی کلاسهای دانشجویان مقاطع کارشناسی قرار بر این است که در جلسات آینده ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود و فعلا مدارس و مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها تعطیل است و آموزش مجازی ادامه دارد.

بهرام نژاد از آغاز به کار واحدهای تولیدی و عمرانی از روز پنجشنبه (21 فروردین) خبر داد وافزود: مشاغل کم خطر نیز طبق تصمیم این ستاد از روز شنبه (23 فروردین) آغاز به کار می‌کنند و در همین راستا صاحبان این مشاغل در استان می توانند از روز شنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: لیست این مشاغل توسط وزارت صمت با همکاری و مشورت وزارت بهداشت مشخص شده و اعلام می شود.

بهرام نژاد یادآور شد: تصمیم گیری در خصوص زمان فعالیت مشاغل پرخطر به سایر جلسات ستاد ملی کرونا موکول شده است.

این مسئول درادامه در خصوص فعالیت ادارات نیز یادآور شد: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا تمام ادارات باید از 23 فروردین از ساعت 7 صبح تا 14 ظهر و تنها با دو سوم نیرو فعالیت داشته باشند.

بهرام نژاد در خصوص ادامه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: این طرح و محدودیت های آن طبق تصمیم ستاد ملی کرونا تا 30 فروردین ادامه دارد و تردد خودروهای غیربومی همچنان ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا هنوز در کشور و استان ادامه دارد، گفت: متاسفانه برخی مردم با شنیدن اخبار کاهش فوتی‌های کرونا و میزان شیوع آن، نسبت به خطرات این بیماری بی تفاوت شده اند و پیشگیری که باید را ندارند و همین امر ما را نگران کرده است.

بهرام نژاد تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند و نسبت به خطرات کرونا بی تفاوت شوند، در آینده نزدیک باید منتظر موج این بیماری باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار