رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی این دانشگاه با پنج دانشگاه خارجی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 05 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر علی اکبر اختری ، بابیان اینکه دانشگاه صنعتی کرمانشاه از حدود یک سال پیش با انعقاد تفاهم نامه ای با یکی از دانشگاه های کردستان عراق بین المللی شد، اظهار کرد: طی این یکسال تلاش کردیم تا با در نظر گرفتن ظرفیت ها و ترسیم اهداف دانشگاه بتوانیم برای تعامل و ارتباط بیشتربا دانشگاه های خارجی برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: براین مبنا در یک ماه اخیر با رایزنی هایی که از قبل با تعدادی از دانشگاه های خارجی داشتیم، توانستیم پنج تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی را با آنها منعقد کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه دانشگاه الکتروتکنیکال سنت پترزبورگ روسیه، اسکیشهر ترکیه، گدیک ترکیه، فاینال اینترنشال قبرس و ساتهیابامای هند را دانشگاه هایی اعلام کرد که دانشگاه صنعتی استان در این مدت با آنها تفاهم نامه همکاری مشترک بسته است.

وی در خصوص اهداف این تفاهم نامه ها هم گفت: در کنار تبادل اعضای هیات علمی و دانشجو، انجام همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی و برگزاری کنفرانس ها و همایش های علمی مشترک از اهداف انعقاد این تفاهم نامه ها است.

اختری با تاکید براینکه دانشگاه صنعتی به صورت جدی پیگیر اجرایی شدن این تفاهم نامه ها است، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون دو مورد از این تفاهم نامه ها وارد فاز اجرایی شده و مشغول انجام مکاتبات هستیم تا بعد از پایان کرونا بطور کامل اجرایی شوند.

وی در ادامه بااشاره به ظرفیت های آزمایشگاهی این دانشگاه گفت: از سوی یکی از دانشگاه‌های بخش عرب نشین عراق هم درخواستی برای همکاری های آزمایشگاهی داریم که به پس از پایان کرونا موکول شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه در کنار مقوله آموزش بدنبال تربیت دانشجویانی است که پژوهشی باشند، اعلام کرد: برای تحقق این هدف در اجرای برخی از تفاهم نام هایی که با دانشگاه های خارجی داریم، از ظرفیت دانشجویان نخبه دانشگاه هم استفاده می‌کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار