رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از تدوین برنامه عملیاتی جهش تولید در استان ظرف یکی دو هفته آتی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 05 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حبیب الله وفایی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این نامگذاری قطعا محور حرکت ما در سال جاری خواهد بود و هم اکنون منتظر ابلاغ چارچوب برنامه ملی جهش تولید هستیم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز دست به کار شده و در حال تدوین برنامه عملیاتی جهش تولید در استان هستیم که بر اساس چارچوب ابلاغی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی استان خواهد بود.

وفایی با اشاره به نهایی شدن این برنامه ظرف دو هفته آتی، گفت: این برنامه در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کانون توجه در این برنامه استفاده از ظرفیت صنایع، معادن و بخش های کشاورزی و گردشگری راکد استان است، گفت: تلاش ما این است که حوزه های اقتصادی راکد استان به چرخه تولید بازگردند.

وی افزود: در این برنامه تمرکز بر این خواهد بود که مشکل واحدهای راکد اقتصادی مرتفع شود به اینصورت که اگر واحدی مشکل اعتباری دارد پیگیری جذب اعتبارات باشیم یا اگر مشکل حقوقی و قانونی دارد از طریق ظرفیت نمایندگان و یا سایر مسئولان مرتبط اقدام کنیم.

وفایی از "بهره وری" واحدهای تولیدی به عنوان ظرفیت مغفول مانده در استان یاد کرد وافزود: امسال تاکید جدی در بحث بهره وری واحدهای اقتصادی خواهیم داشت و محور برنامه عملیاتی جهش تولید هم همین بهره وری خواهد بود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بازار داخلی کشور در بحث ایجاد جهش تولید گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند بازار داخلی ظرفیت بزرگی است که از آن غافل شدیم و امسال هم با تکیه به این ظرفیت در حوزه جهش تولید حرکت خواهیم کرد و بحث های صادرات و ... در مراحل بعدی خواهند بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار