به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ظرفیت تولید ماسک در استان کرمانشاه به بیش از ۵۰ هزار عدد در روز رسیده است.
کد خبر: ۸۳۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 05 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محسن دارابی ، با اشاره به آخرین وضعیت تولید ماسک در استان کرمانشاه، گفت: با توجه به افزایش نیاز به ماسک، با همکاری واحدهای تولیدی استان هم اکنون ظرفیت تولید ماسک استان به بیش از 50 هزار عدد در روز رسیده است.

وی ادامه داد: ابن افزایش ظرفیت عمدتا از ابتدای امسال ایجاد شده و پیش از این ظرفیت تولید ماسک در کرمانشاه 1500 عدد در روز بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عمده ماسک تولیدی استان را مربوط به سه واحد دانست و یادآور شد: واحد تولیدی ابزارسازان درمانگر هم اکنون تولید 40 هزار ماسک سه لایه جراحی در روز را بر عهده دارد و در سه شیفت کاری فعالیت می‌کند.

به گفته دارابی، 10 هزار ماسک سه لایه جراحی در روز نیز توسط یک کارگاه فنی و حرفه‌ای در استان تولید می‌شود و یک واحد نیز با ظرفیت هزار عدد در روز ماسک N95 تولید می‌کند.

وی از توزیع حدود 500 هزار عدد ماسک در داروخانه‌های استان طی روزهای اخیر خبر داد که با کمک دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و عنوان کرد: توزیع ماسکی که توسط این واحدها تولید می‌شود، همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از فعالیت هفت واحد در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان خبر داد و تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت این واحدها توانستیم نیاز استان را از لحاظ تولید مواد ضدعفونی کننده برطرف کنیم.

دارابی معتقد است، ظرفیت افزایش تولید این محصولات بهداشتی و تجهیزات پزشکی باز هم در استان وجود دارد و حمایت‌های لازم از واحدهایی که در این زمینه فعالیت داشته باشند صورت خواهد گرفت

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار