رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از افزایش ۷۵ درصدی جرائم اینترنتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ علی کریمی با اشاره به روند افزایش جرائم اینترنتی، گفت: در سالهای اخیر استفاده از اینترنت و فضای مجازی افزایش یافته و به تبع جرائم این حوزه نیز طی این سالها افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: سال گذشته جرائم اینترنتی استان نسبت به سال 1397 با رشد 75 درصدی همراه بوده و کشفیات این حوزه نیز در همان سال رشد 50 درصدی داشته است.

کریمی تصریح کرد: عمده جرائم اینترنتی در سال گذشته مربوط به بحث برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد بود که با رشد 186 درصدی همراه بوده است.

وی افزود: دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی افراد نیز در رتبه بعدی جرائم اینترنتی استان در سال گذشته قرار داد که نسبت به سال 1397 با رشد 86 درصدی همراه بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انتشار عکس و فیلم خصوصی نیز متاسفانه در سال گذشته با رشد 93 درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از جرائم حوزه فضای مجازی مربوط به بحث خرید و فروش در سایت های مجازی است، گفت: متاسفانه کلاهبرداری از طریق درج آگاهی و تبلیغات در سایت‌های خرید و فروش مانند "دیوار" رشد بی سابقه ای داشته است که این امر هوشیاری بیش از پیش مردم را می‌طلبد.

کریمی افزود: در حوزه این جرم متاسفانه سال گذشته نسبت به سال 1397 رشد 1055 درصدی داشته ایم و نیاز است که مردم در این زمینه بسیار آگاهانه عمل کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میان برخی جرائم اینترنتی استان نیز روند کاهشی به خود گرفته که از جمله آن بحث کلاهبرداری رایانه‌ای از جمله "فیشینگ" است که با کاهش 93 درصدی در سال گذشته نسبت به سال 1397 همراه بوده است.

وی افزود: با فعال شدن "رمز پویا" این نوع جرائم کاهش چشمگیری داشته، بطوری که تنها در بحث فیشینگ این میزان کاهش حدود 50 درصد بوده است.

کریمی تصریح کرد: سال گذشته همچنین کاهش 68 درصدی در بحث جرائم حوزه عفت و اخلاق عمومی داشتیم، همچنین جرائم در حوزه تهدید و اخاذی در فضای مجازی نیز در سال گذشته کاهش 10 درصدی داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار