مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای خون توسط ۴۸ هزار نفر در کرمانشاه طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پژمان صالحی فر ، با اشاره به مراجعه 63 هزار و 400 نفر به مرکز انتقال خون استان در سال گذشته، گفت: از این تعداد حدود 48 هزار نفر موفق به اهدای خون، پلاکت و پلاسما شدند.

صالحی فر تصریح کرد: از این تعداد بیش از 45 هزار نفر اهدای خون داشته، 1170 مورد اهدای پلاکت و 1509 مورد نیز اهدای پلاسما داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از مجموع اهدا کنندگان استان در سال گذشته 94.5 درصد مرد و 5.5 درصد زن بودند.

صالحی فربا اشاره به کاهش 10 درصدی اهدای خون در سال گذشته نسبت به سال 1397، گفت: بخشی از این کاهش ناشی از شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن کاهش مراجعه اهداکنندگان بود.

وی با بیان اینکه نوروز امسال هم وضعیت اهدای خون به دلیل شیوع بیماری کرونا نسبت به نوروز سال گذشته کمتر شده، گفت: عملا در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون در استان به نصف رسیده و این امر می‌طلبد مردم توجه جدی‌تری به بحث اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه تعداد مراجعات باز هم کمتر می‌شود و نیاز داریم تا پیش از شروع ماه مبارک حجم مناسبی از خون ذخیره کنیم و درهمین راستا از مردم می خواهیم تا دراین روزهای باقی مانده به مراکز انتقال خون مراجعه داشته باشند.

صالحی فر خاطرنشان کرد: ذخیره پلاکت خون نیز تا سه روز امکان پذیر است و برای داشتن پلاکت افراد باید اهدا کننده مستمر بوده و مراجعه همیشگی داشته باشند.

وی یادآور شد: خوشبختانه با فرهنگ سازی صورت گرفته سال گذشته رشد خوبی در بحث اهدای پلاکت داشتیم و اهدای این فرآورده با رشد 47 درصدی همراه بود، همچنین اهدای پلاسما دراستان نیز سال گذشته با رشد 100درصدی همراه بوده است.

صالحی فر در ادامه با بیان اینکه همه گروه های خونی مورد نیاز است، از همه افراد خواست تا اهدای خون را یک کار ضروری دانسته و برای نجات جان بیماران نیازمند خون در روزهای مانده تا ماه مبارک رمضان به مراکز انتقال خون مراجعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای انتقال خون پای کار بوده و حتی در روزهای تعطیل نیز آماده پذیرش مراجعان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار