سال گذشته دادگاه رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی هادی رضوی داماد وزیر کار در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 03 April 2020

به گزارش تابناک سمنان:  ۲۴ اردیبهشت سال گذشته بود اولین جلسه رسیدگی به پرونده سید هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی کشور و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

پرونده فساد بانک سرمایه که تا اکنون هم رسیدگی به آن ادامه دارد و تعداد جلسات رسیدگی‌اش بسیار افزایش یافته  است به فساد‌های مالی مدیران وقت بانک سرمایه و اعطای وام‌های کلان به افراد فاقد شرایط می‌پردازد.

پرونده بانک سرمایه بیش از سی متهم داشت و در کنار مدیر بانک، اعضای هیئت مدیره، نام سید هادی رضوی داماد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به چشم می‌خورد.

گزارش عید// عیش و نوش ۱۰۷ میلیارد تومانی داماد وزیر با پول مردم/ ۲۰ سال حبس برای مفسد اقتصادی فیلم ساز

رضوی طی سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۴ به مدیران وقت بانک سرمایه حق حساب پرداخت کرده بود به کمک شرکت آینده سازان و رهجویان کوثر مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و ۶۰ میلیارد تومان بدون اعتبار سنجی دریافت کرد و سپس از طریق شرکت دیگر به نام شایگان تجارت ۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرد.


بیشتر بخوانید: آغاز رد مال ۷۲ میلیاردی داماد وزیر


دریافت وام‌های بدون وثیقه و ملک‌هایی مرغوب به قیمت پایین‌تر از مصوبه از جمله اقدامات ناصواب رضوی بوده‌اند.  مشارکت در اخلال نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله اتهامات هادی رضوی است.

فیلمسازی که ۱۰۷ میلیارد تومان با به جیب زد

رضوی به عنوان سرمایه‌گذار سریال شهرزاد شناخته می‌شود. این متهم با دریافت پول‌های کلان از بانک سرمایه موفق به دریافت ۱۰۷ میلیارد تومان از  این بانک شده و پول‌ها را خارج از کشور صرفه عیش و نوش، سفر‌های خارجی، ماشین‌های لوکس و ملک کرده بود.

البته علاوه بر دریافت پول از بانک سرمایه متهم سابقه دریافت تسهیلات بسیار از بانک مسکن، دی، اقتصاد نوین و صادرات را هم داشته و اقدام به خرید گوشت و مرغ از شرکت پشتیبانی دام استان تهران کرده بود و سپس آن‌ها را در بازار آزاد فروخت و از این راه به کسب منفعت پرداخت.

در پرونده بانک سرمایه نام صندوق ذخیره فرهنگیان هم به چشم می‌خورد که با پول معلمان اقدام خرید مازراتی، بنز و چند خودروی لوکس دیگر کرده بود.

گزارش عید// عیش و نوش ۱۰۷ میلیارد تومانی داماد وزیر با پول مردم/ ۲۰ سال حبس برای مفسد اقتصادی فیلم ساز

سیاسی کاری‌های متهم کار به جایی نبرد

غارت پول مردم در بانک سرمایه و کارت پول معلمان صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی دیگر از جمله اقدامات ناصواب رضوی بوده است. رضوی که در تمام جلسات دادگاه سعی داشت موضوع را به نوعی به حاشیه ببرند با مطرح کرد بحث‌های سیاسی قصد داشت دادرسی را به تعویق بیندازد، به طوری که در یکی از جلسات دادگاه گفت: «داماد شریعتمداری ام نه نتانیاهو»، اما مطرح کردن این موضوع هم نتوانست دادگاه را از از مسیر اصلی اش دور کند.

پس از دو ماه رسیدگی به پرونده رضوی در نهایت غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود در تیر ماه با اشاره به رضوی گفت: هادی رضوی به ۲۰ سال زندان رد مال ، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

استفاده از منابع مالی بیت‌المال، گرفتن وام به صورت نامشروع و بسیاری از اقدامات ناصواب دیگر از جمله مواردی بودند که منجر به ۲۰ سال حبس برای داماد وزیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار