سرپرست جمعیت هلال احمر:
سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: اقشار زیادی از مردم از جمله دستفروشان و افراد روزمزد در بحران کرونا دچار مشکلات معیشتی شدند. هلال احمر طی روزهای آینده به صورت شفاف کمک های مالی را بین این نیازمندان توزیع می کند.
کد خبر: ۸۳۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 03 April 2020
هلال احمر به ۲ میلیون فرد بیکار شده در بحران کرونا کمک می کند

 

به گزارش تابناک سمنان: کریم همتی روز جمعه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: هلال احمر از زمان شروع بحران کرونا در کنار وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و مدیریت بحران بوده است و وظایف خود را به کمک خیرین و داوطلبان این جمعیت انجام داده است.

وی افزود: بحران کرونا هنوز تمام نشده است و در این بحران بخش زیادی از افراد آسیب پذیر تحت فشار قرار گرفتند و نتوانستند کارهایشان را انجام دهند، از جمله دستفروش ها و کارگران روز مزد دچار مشکلات معیشتی شدند، هلال احمر در خدمت این عزیزان است و در روزهای پیش رو کمک هایی جمع آوری می کنیم و به صورت شفاف در اختیار هموطنانی قرار می دهیم که از این بحران آسیب دیدند و کارهایشان را از دست دادند.

همتی گفت: حدود دو میلیون نفر افرادی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و کارمند هم نیستند و در بحران کرونا دچار مشکلات مالی شدند شناسایی شدند که طی روزهای آینده کمک های مالی (۲۰۰ هزار تومان) و بسته های معیشتی قبل از ماه رمضان در اختیار آنان قرار می گیرد.

همتی گفت: دولتهای قدرتمند نیز از پس کنترل این بیماری بر نیامده اند اما ما در ایران با توجه به تحریم ها توانستیم بیماری را مدیریت کنیم با این حال برای مدیریت همه جانبه به تنهایی از دولت ها ممکن است کاری بر نیاید به همین علت شماره حسابی را در روزهای آینده اعلام می کنیم و از مردم می خواهیم که به ما کمک کنند تا به صورت شفاف این کمک ها را در اختیار افراد آسیب دیده در بحران کرونا قرار دهیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر افزود: اقدام دیگری که انجام خواهیم داد حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و بیماران نادر در بحران کروناست. طی روزهای آینده ۵۰۰ هزار نفر از این بیماران را تحت پوشش  هلال احمر قرار می دهیم به کمک به داوطلبان و خیرین هلال احمر خدماتی را در منازل این افراد به آنان ارائه خواهیم کرد.

همتی گفت: یکی از مشکلات درمانی در بحران کرونا کمبود ونتیلاتور و دستگاه تنفس مصنوعی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانهاست. وزارت بهداشت اعلام کرده که حدود دو هزار دستگاه ونتیلاتور کم دارد. برای رفع این مشکل خیرین به کمک آمده اند و قول داده اند که صد دستگاه ونتیلاتور خریداری کنند. ۵۲ دستگاه ونتیلاتور از این تعداد خریداری شده و از فردا با حواله و معرفی وزارت بهداشت توزیع می شود. البته اگر نیت خیرین این باشد که در جای خاصی این دستگاهها بکارگیری شود به آن عمل می کنیم. ارزش مالی هر یک از این دستگاهها ۱۶۰ میلیون تومان است و خیرین ۱۶ میلیارد تومان برای خرید این دستگاهها متقبل شده اند که طی روزهای آینده با خرید آنها در بیمارستانهای مناطق محروم مستقر می شود.

وی ادامه داد: با دستور ستاد ملی کرونا بخشی از غربالگری و تب سنجی مردم نیز به عهده هلال احمر گذاشته شده است که با کمک ۳۴۰۰ داوطلب وحوانان هلال احمر با استقرار ۸۵۱ اکیپ غربالگری انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار