حسن عزیزی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا کارگران می توانند به طور موقت از بیمه بیکاری استفاده نمایند.
کد خبر: ۸۳۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 03 April 2020

حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده اند تدوین شده است.

وی در ادامه بیان داشت: بنابراین صرفا بیکاران غیر ارادی که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می توانند از مزایای بیمه بیکاری موقت بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه  تصریح کرد:در خصوص کارگران فصلی، دستفروشان، مشاغل آزاد و کارگران ساختمانی تاکنون دستورالعملی صادر نشده و در آینده در دستور کار وزارت خانه قرار می گیرد.

عزیزی در پایان خاطر نشان کرد: نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری، چگونگی اطلاع رسانی، ثبت نام مشمولان قانون بیمه بیکاری درسامانه بیمه بیکاری، ثبت درخواست و مشمولین دریافت مقرری بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور کامل مشخص شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار