کد خبر: ۸۳۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 02 April 2020

FTP نام یک مجموعه‌ی دانشگاهی در جنوب ویتنام است که به شکل یک جنگل طراحی شده است. طراحی دانشگاه سبز FTP توسط گروه معماری Vo Trong Nghia انجام شده است.

این دانشگاه در زمینی به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع در بین آسمان خراش های شهر Ho Chi Minh در جنوب ویتنام طراحی شده است. گروه معماری Vo Trong Nghia که سابقه‌ی طراحی پروژه هایی مانند هتل و مهد کودک سبز را دارد، برای دومین بار یک مجموعه‌ی دانشگاهی طراحی می‌کند.

 
 

طبقات ساختمان دانشگاه و حیاط بزرگ مرکزی آن به صورت کاملا سبز ساخته خواهند شد و مجموعه دانشگاهی FTP مانند کوهی سبز در میان ساختمان های بلند آجری و بتنی رشد خواهد کرد. فضای سبز حیاط مرکزی و محیط پیرامون دانشکده تا روی دیوار ها و سپس بالکن ها و حتی روی سقف ساختمان دانشگاه کشیده خواهد شد. فضا های نیمه باز این مجموعه‌ی دانشگاهی می‌توانند برای برگزاری رویداد ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: 

به گزارش سایت آبگینه، سرعت رشد کشور های در حال توسعه مانند ویتنام در این سال ها بیشتر شده است و همگام نبودن زیر ساخت ها با توسعه مشکلات زیادی را مانند و افزایش آلودگی و دما و کاهش فضای سبز آفریده است به طوری که تنها بیست و پنج درصد از شهر Ho Chi Minh از پوشش گیاهی بهره مند است. ایجاد باغ های عمودی یک راهکار مناسب برای کاهش مصرف انرژی و افزایش فضای سبز در این شهر ها است. طراحی دانشگاه سبز ویتنام به صورتی انجام گرفته است که در کنار ایجاد سایه و بهبود شرایط هوا، نیاز به تهویه‌ی هوا را کاهش داده است.

طراحی دانشگاه سبز ویتنام تلاشی در جهت برقراری هماهنگی میان انسان و طبیعت است و استفاده از فضای سبز احساس نزدیکی با طبیعت را در کاربران پروژه ایجاد خواهد کرد. این پروژه به احیای فضای سبز منطقه نیز کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار