محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام ۱۶۳ بازرسی برای جمع آوری محصولات ضدعفونی کننده غیرمجاز در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 01 April 2020

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) اظهار داشت: این طرح در طول سال در دو بخش انجام می شود، بخش اول بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده محصولات مشمول استاندارد و بخش دوم نمونه برداری از فرآورده های مشمول استاندارد اجباری است که در بازار به فروش می رسد. نمونه برداری های مذکور تحت آزمایش قرار می گیرد و براساس نتیجه آزمون واحد تولیدی تعیین تکلیف می شود.

وی با بیان اینکه هدف بازرسی ها از اسفندماه سال ۹۸ مواد شوینده و بهداشتی بوده است افزود: کلیه برندهای مایع ظرفشویی و سفیدکننده مشمول استاندارد اجباری بوده و در این مدت در بازار مورد بازرسی قرار گرفته اند. مایع دستشویی و جوهرنمک مشمول استاندارد تشویقی بوده یعنی تولید کننده لزومی ندارد که نشانه استاندارد را دریافت کند. لازم به ذکر است که در هفته منتهی به سال نو مصوبه ای در ستاد اقتصادی کرونا شکل گرفت که در آن مسئولیت بازرسی از بازار مصرف به اداره کل استاندارد محول شد.


مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: ۵ گشت مشترک در کرمانشاه و شهرستان های قصرشیرین، گیلان غرب، اسلام آباد غرب، پاوه و جوانرود با مدیریت اداره استاندارد و همکاری سازمان صمت و تعزیرات حکومتی شکل گرفت و شبکه بهداشت شهرستان های پاوه و جوانرود نیز در گشت های شهرستان همکاری داشتند. ماموریت این تیم علاوه بر کنترل محصولات مشمول استاندارد اجباری، کنترل موادضدعفونی کننده دست به واسطه تقاضای بالا در بازار و وجود تقلب هایی در این زمینه بود.

نیازی با بیان اینکه تقلب هایی با ترکیب متانول و مواد سفیدکننده وجود داشته است خاطرنشان کرد: ترکیب حاصله شبیه به اتانول بوده که برخلاف اتانول نه تنها خاصیت ضدعفونی کننده نداشته بلکه استنشاق آن موجب مسمومیت و در موارد حاد کوری و حتی مرگ می شود. تعدادگشت ها در حالت کلی توسط استاندارد ۱۷ گشت در قالب ۱۶۳ بازرسی شامل ۳۰ مورد نمونه برداری به منظور کنترل اصالت پروانه بهداشتی و انطباق با استاندارهای ملی بوده است. از این میان ۵ نمونه برداری دارای پروانه غذا و دارو مشکوک بوده و به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل داده شد.

مدیرکل استاندارد در پایان ابراز داشت: در تمامی گشت ها محصولات مشکوکی که موجب وارد شدن صدمه به سلامت مردم می شود توقیف و جمع آوری شد. نکته بارز درتمامی این گشت ها همکاری بالای واحدهای صنفی بوده که این جای بسی خوشحالی را دارد. لذا از واحدهای صنفی خریدار تقاضامندیم تا از خرید محصولات از افراد مشکوک و بدون مجوز خودداری نموده و مردم فهیم استان به هیچ عنوان محصولات ضدعفونی کننده بدون برچسب و نشانه گذاری را خریداری نکنند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار