مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۸۶ درصد بیماران کرونایی پس از بهبودی دیگر مبتلا نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۳۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 31 March 2020

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه ۸۶ درصد بیماران کرونایی پس از بهبودی دیگر به این ویروس مبتلا نمی‌شوند ابراز داشت: برخلاف عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی، نمی‌توان به صورت صددرصدی مصون ماندن در برابر ابتلا مجدد به ویروس کرونا را تضمین نمود.

وی در ادامه افزود: در ۸۶ درصد از ابتلا به ویروس کرونا حالتی همچون واکسینه شدن برای بیماران اتفاق افتاده و از این جهت افراد شاغل در مکان‌های پرخطر همچون پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های اورژانس و سایر افراد ارائه دهنده خدمات در مراکز بهداشتی درمانی در صورت سابقه ابتلا به کرونا می‌توانند با خیال راحت به کار خود ادامه دهند.

مردانی ضمن اشاره به اینکه با سیل بسیاری از بهبود یافتگان کرونا روبرو هستیم ابراز داشت: این افراد یا دارای بیماری کرونا حاد بوده و یا درحد خفیف به آن مبتلا شده اند که در این صورت با قرنطینه در خانه در روند بهبود خود قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که تست مولکولی یا PCR این دو دسته مثبت بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مبتلایان خفیف به کرونا در صورتی می‌توانند به جامعه برگردند که دارای ۳ شرط زیر باشند؛ ۱_ حداقل ۷۲ ساعت از بیماری تب دار آن‌ها گذشته باشد ۲_ سرفه و تنگی نفس نداشته باشند ۳_ حداقل ۲ هفته از اولین کسالت آن‌ها گذشته باشد. قابل ذکر است که در صورت داشتن این سه شرط با احتمال بالای ۹۰ درصد می‌توان گفت که این افراد بهبود یافته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار