ماندانا جواهری در گفتگو با تابناک:
مدیرمسئول دفتر مددکاران اجتماعی استان کرمانشاه از راهکار‌هایی برای والدین در زمان قرنطینه خانگی جهت حمایت از فرزندان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 31 March 2020

ماندانا جواهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:این روز‌ها خانواده‌ها به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و این بیماری موجب ایجاد احساساتی نظیر اضطراب، استرس و عدم اطمینان که تاثیر آن بر سلامت روحی و روانی افراد می‌شود و این تاثیر در کوتاه مدت و حتی میان مدت است. لازم به ذکر است که این احساسات در میان کودکان و نوجوانان بیشتر دیده می‌شود، اگر چه کودکان به طریق مختلف به این احساسات واکنش نشان می‌دهند و بیش از پیش به حمایت‌های عاطفی نیاز دارند.

وی در ادامه بیان داشت: در زمان قرنطینه خانگی خانواده‌ها برای صحبت کردن با فرزندان پیش قدم شوند و با آرامش درباره بیماری صحبت کنند و به کودکان یادآوری کنند که کار‌های موثر زیادی می‌توانیم انجام دهیم که هم خود و هم دیگران را ایمن نگه داریم.

جواهری با بیان اینکه یکی از عوامل ایجاد اضطراب اخلال در روند عادی زندگی است تصریح داشت: در مقابل اگر خانواده‌ها برای دوران قرنطینه خانگی یا کاهش روابط اجتماعی خود برنامه روزمره داشته باشند می‌توانند تا حدود زیادی بر اضطراب این دوران غلبه کنند. این برنامه روزانه می‌تواند شامل بازی و استفاده از موبایل و ارتباط نزدیک با دوستان باشد. می‌توان در کار‌های خانه کودکان را مشارکت داد و در مورد مسائل مختلف در خانواده صحبت کرد و با برنامه غذایی سالم، خواب کافی و ورزش یا حرکات نرمشی روزانه در حفظ سلامت روحی و روانی در دوران قرنطینه خانگی کمک کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار