مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه، با اشاره به وجود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه دامی در این استان، گفت: سال گذشته حدود ۳۲۳ هزار راس گوسفند و بز و یک‌هزار و ۶۰۰ راس گاو به استان‌های مصرف کننده، صادر شده است.
کد خبر: ۸۳۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 31 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،امید حاجی‌محمدی، اداره‌کل دامپزشکی را جزء دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست که در این ایام (شیوع ویروس کرونا) فعال است و اظهار داشت: واکسیناسیون‌ دام‌ها در حوزه روستای و صدور مجوز دام به کشتارگاه‌ها را در دستور کار داریم، البته در بخش اداری کاهش نیرو داشتیم.

وی به وجود 15 هزار میلیارد تومان سرمایه دامی در کرمانشاه اشاره و بیان کرد: 12 میلیون و 70 هزار رأس نوبت سر واکسیناسیون برای جمعیت دامی 3 میلیون و 500 هزار راسی دام سبک و 170 هزار رأسی دام سنگین به صورت رایگان با توجه به شریط سخت مالی سال گذشته، عملکرد خوبی محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تلاش برای حذف کشتار غیرمجاز دام و طیور، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا حدود 650 واحد غیرمجاز عرضه دام و طیور در استان با کمک فرمانداران و داستانی‌های شهرستان پلمب شده است.

حاجی محمدی استان کرمانشاه را قطب دامپروری معرفی کرد و افزود: کرمانشاه دارای پتانسیل بیش از 3 میلیون دام سبک، 220 هزار دام سنگین، 25 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال و 310 هزار کندوی زنبور عسل، 350 مزرعه پرورش ماهی، 25 مزرعه مرغ تخمگذار، 10 مزرعه مرغ، 970 واحد مرغ گوشتی، سه کشتارگاه صنعتی، 12 کشتارگاه سنتی، هفت کشتارگاه مرغ، 25 کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان و 21 واحد تولیدی تخم مرغ خوراکی است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا از قاچاق دام جلوگیری کنیم، اما در عین حال باید آن را به استان‌های هدف و مصرف کننده صادر کنیم که سال گذشته حدود 323 هزار رأس گوسفند و بز و یک‌هزار و 600 رأس گاو صادر شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار