سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر در خانه ماندن مردم در روزهای اخیر و بویژه روز "سیزده بدر" گفت: امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا عملا سیزده بدر نداریم و از مردم می خواهیم تا در خانه‌هایشان بمانند.
کد خبر: ۸۳۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 31 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: این شرایط، اوضاع متفاوتی را رقم زده و عید امسال عملا دید و بازدیدها و مسافرت های نوروزی محدود شد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز "سیزده بدر"، گفت: طبق آیینی دیرینه، مردم در این روز به دامن طبیعت رفته و به اصطلاح سیزده را به‌در می کنند، اما مردم باید بدانند امسال شرایط متفاوتی وجود دارد وبا توجه به بحث کرونا باید "سیزده بدر" را در خانه بمانند.

شکیبا تاکید کرد: یکی از راه‌های قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، قطع زنجیره انتقال انسانی آن است، بنابراین افراد باید برای قطع این زنجیره حتما در خانه بمانند و از تردد و تجمع خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به تشدید سخت گیری های مقابله ای در روزهای 12 و 13 فروردین در سطح استان، گفت: تمام تفرجگاه ها، پارک ها و فضاهای سبز در این دو روز تعطیل بوده و از حضور مردم در طبیعت جلوگیری می‌شود.

شکیبا تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد معتقدند اگر به دامن دشت و کوه بروند، ویروس کرونا در آنجا وجود ندارد و این در حالی است که این ویروس زنجیره انتقال انسانی دارد و همانطور که شما به دامن طبیعت می روید افراد دیگر هم می روند و این ترددها و این تجمع ها باعث انتقال ویروس در هر نقطه‎ای می‌شود.

وی افزود: در همین راستا سخت گیری‌های مقابله ای در این دو روز اعمال می شود و از همه افراد می‌خواهیم تا در خانه بمانند و به کنترل شیوع این بیماری کمک کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر مردم همکاری نداشته و افراد روز "سیزده بدر" از خانه خارج شوند، قطعا شاهد موج ابتلا به کرونا در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود، بنابراین تاکید و توصیه ما این است مردم در این روزها و بویژه روز سیزده بدر جز برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج نشوند.

شکیبا از مردم خواست تا سیزده بدر امسال در کنار خانواده و در منزل بوده و همراه با اعضای خانواده "سیزده" امسال را در حیاط یا تراس منزل به اصطلاح "بدر" کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار