رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان، ۱۱۵ دستگاه خودرو توقیف و بعد از اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 30 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،فضل‌الله شیری نعمت سلامت و امنیت را از مهمترین مباحث هر جامعه دانست و اظهار داشت: باید به ابلاغیه‌های مطرح شده از سوی ستاد مقابله با کرونا پایبند باشیم، یکی از این‌ها بحث‌ها قطع زنجیره انتقال کرونا با قطع مراودات اجتماعی و به حداقل رساندن آن است.

وی شرط اول و محوریت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در قالب مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: طرح از هشتم بهمن‌ماه به صورت ویژه ابلاغ شد و به موجب آن تردد وسایل نقلیه با پلاک خارج استان‌ها ممنوع اعلام شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: پلاک‌های خارج از استان برابر قانون مشمول جریمه 500 هزار تومانی و همچنین توقیف در پارکینگ به مدت یک ماه اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: کارت ملی که سکونت و هویت شهر را مشخص می‌کند و بیمه‌نامه خودرو که قطعا آدرس پلاک یا دارنده وسلیه نقلیه را دارد؛ مدارک شناسایی تردد بحث پلاک خودرو است که به ادارات و سازمان‌های که پلاک خارج از استان دارند و همچنین کارمندهای با تابعیت استان‌های دیگر دارند خواسته شده برای اجازه تردد گواهی اداره را همراه داشته باشند، در غیر این صورت برخورد قاطع خواهد بود.

شیری اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر ابلاغ‌ها و تذکرات داده شده، 115 دستگاه خودرو توقیف و بعد از اعمال قانون (جریمه 500 هزار تومانی) به پارکینگ منتقل شده‌اند.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار درخصوص تردد در بحث حمل و نقل‌های عمومی، ارزاق عمومی و همچنین سوخت برای کامیون‌ها استثنا قائل شده و تحت هر شرایطی می‌توانند عبور کنند.

شیری ادامه داد: از یک بامداد فردا وارد محدودیت‌های تردد سیزده‌بدر می‌شویم، خروج از تمامی شهرها و بخش‌ها، هرگونه توقف در حاشیه پارک و تفرجگاه‌ها ممنوع است.

وی افزود: برای پلاک‌های خارج از هر شهر منع تردد اعمال می‌شود، حتی از تردد غیرضروری خودرو تابع همان شهر نیز جلوگیری و اعمال قانون از جمله توقیف یک ماه و 500 هزار جریمه اعمال می‌شود.

شیری در پایان از عشایری که از استان‌های دیگر هستند و در کرمانشاه سکونت دارند خواست، تردد خود را به حداقل برسانند، فقط در مورد ضرورت تردد داشته باشند درغیر این صورت برای تردد باید نامه از فرمانداری مربوطه را به همراه داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار