صبح امروز ویدیو کنفرانس دکتر روحانی با چند تن از استانداران از جمله استاندار کرمانشاه برای بررسی وضعیت کرونا ویروس در کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 29 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه دکتر حسن روحانی در این ویدیو کنفرانس ضمن اشاره به طرح گرمسیری بیان کرد:بخش قابل توجهی از این طرح در استان کرمانشاه انجام شده که دو مرحله از این طرح در تابستان و پاییز سال جاری در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه طرح تحول سلامت بستری مناسب برای مبارزه با بیماری کرونا به وجود آورده اظهار داشت:امروز ۲ بیمارستان تخصصی به بیمران کرونایی اختصاص یافته و نقشه راه استان از تاریخ ۱۵ اسفندماه سال ۹۸ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ تعریف شده است. در این نقشه اقدامات مورد نیاز تمامی ارگان‌های دولتی مشخص شده تا بحران کرونا به درستی مدیریت شود.

بازوند ضمن اشاره به آماده شدن ۳۸۰ تخت در بیمارستان‌های در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی تصریح کرد: این طرح و برنامه ریزی برای پیک ابتلا ۱۰۰۰ نفره بوده که علاوه بر آن نقاهتگاه سپاه با ۵۰۰ تخت و نقاهتگاه ارتش با ظرفیت ۱۵۰ تخت آماده شده است. لازم به ذکر است که تاکنون مسافری به استان وارد نشده و سفر‌های نوروزی ۸۰ درصد کاهش یافته است. ۲۰ درصد سفر‌ها مربوط به اقوام کرمانشاهیان بوده که برای بازدید خانواده خود به استان مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی شهر‌ها و غربالگری تمام ورودی و خروجی‌ها اظهار داشت:بیش از ۷۰ محور استان تحت کنترل بوده و در این راستا اعمال قانون در قالب جریمه و توقیف اتومبیل انگشت شمار شده است. مرز پرویزخان هم اکنون باز بوده و روزانه بالغ بر ۱۱۰۰ کامیون حامل بار صادراتی به کشور عراق رفته و بخش صادرات به قوت خود ادامه دارد. لازم به ذکر است که کامیون‌ها از کمربندی‌های مشخص شده عبور کرده و به هیچ عنوان وارد هیچ شهری نمی‌شوند.

محمودرضا مرادی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این کنفرانس ویدیویی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع اپیدمی بیماری کرونا در استان ۱۱۵۰ مورد بستری شده اند افزود:۹۸۵ نفر ترخیص شده و هم اکنون ۱۳۵ مورد بستری هستند. از ۱۲۰۰ نفر تست کرونا گرفته شده که ۲۰۷ مورد مثبت شده اند. همچنین ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته در استان دایر بوده که ۶ مورد آن در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها هر یک دارای یک مرکز هستند. استودیو سلامت با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی و صداوسیما مرکز کرمانشاه در بیمارستان گلستان جهت آموزش هم استانی‌های عزیز در دو ساعت صبح و شب ترتیب داده شده است. ۳ روز متوالی در روز‌های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ اسفندماه اوج شیوع کرونا در استان بوده به طوری که روزانه ۲۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد هر روز ۶ نفر مثبت بوده اند.

وی در ادامه گفت:احتمال می‌دهیم با توجه به مسافرت‌های برخی از شهروندان افزایش بیماران را در پیش داشته باشیم. همچنین تاکنون ۳۵ بیمار از شهرستان‌های خارج استان داشته ایم و هیچ گونه مورد مثبتی از مسافرینی که از کشور عراق وارد استان شدند مشاهده نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار