رسیدگی به پرونده اکبر طبری معاون سابق حوزه اجرایی قوه قضائیه از سال گذشته آغاز شد و ارتباطات سری و غیر سری با برخی از متهمان داشته است.
کد خبر: ۸۳۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰ 29 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه تیرماه سال گذشته توسط سپاه پاسداران دستگیر شد.

پس از دستگیری او پرونده  وارد مراحل مختلفی شده و البته هنوز زمان رسیدگی به آن اعلام نشده است.

پس از ریاست سید ابراهیم رئیسی بر  مسند دستگاه قضا او در اولین سخنرانی خود از برخورد قاطع با تمام  خاطیان خبر داد  و پس از آن اعلام کرد که قوه قضائیه در برخورد با فساد به کسی مراعات نمی‌کند و به همه هشدار داد که هیچ تسامحی  وجود ندارد.

پس از آن رئیسی به موضوع فساد‌های داخل قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در خود قوه قضاییه با مواردی مواجه شده‌ایم و رشوه‌های اخذ شده که بهت آور هستند از آپارتمان‌های ۶۰۰ متری تا ویلا‌های چند هزار متری از جمله این رشوه‌های بوده‌اند.

دانستنی عید// صفر تا صد پرونده سابق معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه/ اکبر طبری با چه کسانی ارتباط سری داشته؟

اتهامات طبری چه بودند؟

طبری که سابقه حضور در حوزه اجرایی قوه قضاییه را داشته و همچنین ساخت مجتمع اقامتی رفاهی شاهچراغ در شیراز و ساخت بیمارستان ۱۶۵ تختخوابی توسط او صورت گرفته است.

اما دستگیری طبری  در نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا مطرح شد و اسماعیلی از بازداشت طبری خبر داد و گفت: ارتباطات خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و اعمال نفوذ در دستگاه قضایی از جمله اتهامات طبری است.

 

البته پس از بازداشت طبری همانطور که گفته شد عده‌ای دیگر هم بازداشت شدند و به گفته سخنگوی دستگاه قضا بیش از ۱۷ نفر که سه نفر از آن‌ها قاضی بودند و در  این پرونده نقش داشتند نیز بازداشت شدند.

علاوه بر آنکه رد پای افراد مختلف در پرونده طبری دیده شود که ردپای خود طبری هم در دیگر پرونده‌های مفاسد اقتصادی باز شد و نقش او در پرونده‌های مختلفی همچون دانیال زاده و دیواندری نمایان شد.

دانستنی عید// صفر تا صد پرونده سابق معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه/ اکبر طبری با چه کسانی ارتباط سری داشته؟

کلید پنت هوس لاکچری در جیب معاون سابق حوزه اجرایی 

مطابق با شنیده‌ها طبری از دانیال زاده که بدهکار بانکی بوده رشوه فوق لاکچری و پنت هوسی چند صد متری در یکی از برج‌های تهران دریافت کرده و ارتباطات ناصواب بسیاری داشته است.

طبری از مقام خود در قوه قضاییه سوءاستفاده می‌کرده و سعی داشته تا پرونده دیواندری را از روند بررسی خارج کند و با اعمال فشار بسیار قصد در تحت فشار قراردادن بازپرس پرونده داشته است.

آن طور که مشخص شد طبری با اصحاب پرونده ارتباطات سری و غیر سری داشته است ،علاوه بر پرونده دانیال زاده و دیواندری طبری در پرونده فساد پتروشیمی هم نفش داشته که قاضی مسعودی مقام از ارتباطات او خبر داد.

البته هنوز زمان رسیدگی به پرونده طبری آغاز نشده و مشخص نیست که رسیدگی به آن چه زمانی خواهد بود اما رسیدگی به آن ادامه دارد و دستگاه قضا به دنبال مقابله با خاطیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار