سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، از تشدید اقدامات در حوزه تردد و تجمعات انسانی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 29 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود بهرام نژاد با اشاره به شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه نیز شروع شده و هدف اصلی آن نیز پیشگیری موثر از شیوع بیماری کرونا است.

وی افزود: بر اساس این طرح ورود خودروهای غیربومی به استانهای مختلف کشور ممنوع است و در همین راستا 525 نفر از نیروهای پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در 23 گیت ورودی اصلی استان مستقر شده و در سه شیفت کاری، بحث کنترل خودروهای ورودی به استان را انجام می‌دهند.

بهرام نژاد تصریح کرد: بر اساس دستور العمل ابلاغی طرح، خودروهای غیربومی درصورت ورود به استان 500 هزار تومان جریمه شده و به مدت یک ماه توقیف می‌شوند.

وی افزود: از زمان شروع طرح تا پایان روز گذشته 50 خودروی غیربومی ورودی به استان جریمه شده‌اند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به وجود ورودی های فرعی به استان، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته، جهت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان تاکنون 55 ورودی فرعی استان بطور کامل مسدود شده است.

وی یادآور شد: این امکان هست که ورودی های دیگری نیز در استان وجود داشته باشد و برحسب گزارش های رسیده امکان افزایش ورودی های فرعی مسدود شده در استان وجود دارد.

بهرام نژاد در ادامه با اشاره به لزوم تعطیلی اصناف غیرضروری در این طرح، گفت: در همین راستا نظارت بر فعالیت اصناف غیرضروری استان تشدید شده و تا پایان روز گذشته 17 واحد صنفی در استان در همین راستا پلمب شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با قدردانی از همکاری مطلوب اصناف در بحث مقابله با شیوع کرونا، گفت: خوشبختانه عمده اصناف استان به صورت خودجوش و در راستای پیشگیری از این بیماری، واحدهای خود را تعطیل کردند که جای قدردانی دارد.

"سیزده" امسال را در خانه "به‌در" کنید/ هیچ مماشاتی با متخلفان نداریم

این مسئول در ادامه اشاره‌ای همه به طرح ویژه استان در بحث مقابله با شیوع کرونا در روزهای 12 و 13 فروردین ماه داشت و افزود: جدای از طرح فاصله گذاری اجتماعی، طرح ویژه جداگانه ای برای مقابله با کرونا در استان تدوین شده که روزهای 12 و 13 فروردین اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح، محدودیت های تردد و تجمعات تشدید خواهد شد و هیچ مماشاتی در برخورد با متخلفان در این زمینه وجود ندارد، چرا که پای جان و سلامت مردم در میان است.

بهرام نژاد با تاکید بر لزوم همکاری مردم در اجرای این طرح، گفت: از مردم می خواهیم تا روزهای 12 و 13 و بویژه روز "سیزده بدر" را برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان و نیز کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، حتما در خانه بمانند و سیزده را در همان منزل خود به در کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار