معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تشدید اقدامات مقابله‌ای با شیوع کرونا در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه در قالب یک طرح ویژه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 29 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهرداد سالاری با اشاره به اجرایی شدن طرح "فاصله گذاری اجتماعی" در استان همزمان با سراسر کشور، گفت: با توجه به درپیش بودن روزهای 12 و 13 فروردین و افزایش احتمال تردد مردم در این دو روز، ستاد مقابله با کرونا در استان اقدام به تدوین طرحی ویژه در راستای تشدید اقدامات مقابله‌ای شیوع کرونا کرده است.

وی افزود: بر اساس این طرح که امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان به تصویب رسید در روزهای 12 و 13 فروردین ماه خروج مردم از شهرها ممنوع است و در تمامی خروجی شهرها جلوی تردد تمام خودروهای بومی و غیربومی گرفته می شود.

سالاری تصریح کرد: در داخل شهرها نیز تمام فضاهای سبز، پارک ها و... تعطیل بوده و اجازه ورود افراد داده نمی‌شود، همچنین در صورت توقف خودرو در کنار این محوطه ها، خودروی متخلف علاوه بر جریمه، توقیف نیز می‎‌شود.

وی افزود: در دو روز یاد شده تمام دکه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها، غرفه‌ها و سالن های پذیرایی در محدوده فضاهای سبز شهری تعطیل است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: نیروهای اجراییات شهرداری موظف به برخورد با افراد متخلف بوده و چنانچه افراد تمرد کنند بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دادستانی، نیروی انتظامی وارد عمل شده و با متخلفان برخورد می کند.

وی افزود: شهرداران تمام شهرها باید در حاشیه پارک‌ها و فضاهای سبز تابلوی "توقف مطلقا ممنوع" نصب کنند و چنانچه خودرویی توقف کند، مشمول جریمه 500 هزار تومانی خواهد شد.

سالاری از پایش مستمر دوربین های شهری در این دو روز خبر داد وافزود: اگر خودرویی تردد زیاد داشته باشد ابتدا اخطار داده شده و سپس اعمال قانون و جریمه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی موظف است دو دستگاه خودرو را به همراه دو کارشناس در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهد، گفت: مدیریت ارشد اجرای این طرح برعهده فرمانداران است و استفاده از این گشت‌ها می‌تواند آنها را در اجرای بهتر این طرح یاری دهد.

سالاری از تشدید سم پاشی و ضدعفونی شهرها در این دو روز خبر داد وافزود: خودروها و ماشین آلات امدادی و آتش‌نشانی پای کار بوده و در این روز با شدت بیشتری اقدام به سمپاشی و ضدعفونی کردن شهرها می کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه از تشدید محدودیت های تردد در روستاهای استان نیز خبر داد وافزود: در این دو روز ورود و خروج افراد به روستاهای استان نیز ممنوع است، یعنی نه روستاییان می توانند از روستا خارج شوند و نه افراد غیربومی می‌توانند وارد روستاها شوند.

سالاری با بیان اینکه توقف و نشستن مردم در طبیعت خارج از شهر نیز در این دو روز ممنوع است، گفت: در این زمینه گشت‌های پلیس راه، گشت ویژه راهداری، گشت ویژه اراضی راه و شهرسازی، گشت‌های گردشگری، محیط بانانِ محیط زیست و گشت‌های سازمان جنگل ها و مراتع پای کارند و به محض توقف خودرو در حاشیه طبیعتِ خارج از شهر، از نشستن افراد در دامن طبیعت جلوگیری کرده و با هماهنگی پلیس راه، خودروی آنها نیز توقیف شده و به پارکینگ منتقل می شود و به مدت یک ماه در توقیف خواهد ماند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به فعالیت دستگاه‌های فرهنگی در حوزه اجرای این طرح هم اشاره کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد در فضای مجازی، صدا و سیما به عنوان یک رسانه گسترده و شهرداری هم به عنوان مسئول بیلبوردهای شهر موظف شده‌اند طی مدت باقی مانده تا اجرای طرح اطلاع رسانی کاملی در خصوص آن انجام دهند.

سالاری یادآور شد: قطعا اجرای موفق این طرح مستلزم همکاری موثر مردم است و مردم باید بدانند تمام این سخت گیری ها برای سلامت آنها و ریشه کن کردن هرچه سریعتر این بیماری است.

وی افزود: روز سیزده بدر بر اساس یک رسم دیرینه افراد به دامن طبیعت می روند، اما مردم باید درک کنند امسال شرایط بسیار متفاوت است و باید بدانند که برای حفظ جانِ خود و عزیزانشان "سیزده بدرِ" امسال باید در خانه بمانند و در منزل سیزده را بدر کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار