معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار تخلفات در هفت روز سپری شده از سال جاری نسبت به سال قبل به ادامه اقدامات غیرقانونی متخلفان شکار و صید هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 26 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  نقل ازایرنا،«آذر ولی‌زاده» افزود: باتوجه به وضعیت بیماری کرونا و قرنطینه خانگی، انتظار این بود کمترین تخلفات شکار و صید و داشته باشیم اما متاسفانه آمار تخلفات بالا رفته است.

او آماری از میزان دستگیری‌ها ارایه نداد اما گفت که تخلفات در مناطق «زله زرد«، «بیستون» و «قراویز» که مناطق شکار ممنوع هستند رخ داده است.

وی مناطق شکار ممنوع استان را زله زردد و «قراویز» اعلام کرد و گفت: همچنین مناطق بیستون، بوزین و مرخیل، امروله و دالاخانی و قلاجه نیز جزو مناطق حفاظت شده هستند.

وی وسعت میزان حفاظت شده استان کرمانشاه را در مجموع ۱۶۱ هزار هکتار ذکر کرد و افزود: محیط‌بانان استان در همه مناطق حفاظت شده به صورت شبانه روزی در حال گشت و پایش های شبانه هستند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه اظهارداشت: با هماهنگی و همراهی محیط‌بانان در تمامی مناطق تحت مدیریت آماده باش اعلام شده بود و باید گفت متاسفانه آمار تخلفات بالا رفته و این اداره کل با همت همکاران محیط بان خود بالاترین میزان دستگیری متخلفان شکار و صید و در این ایام را نسبت به سنوات قبل داشته است.

او این دستگیری ها را از یک طرف نشان دهنده حضور همیشه در صحنه همکاران ما و از طرفی نشانه عدم‌رعایت قانون توسط قانون شکنان دانست.

ولی زاده افزود: با این حال ما شبانه‌روزی در تمام ایام سال بدون هیچ تعطیلی در خدمت مردم و حفاظت از محیط زیست بوده و هستیم.

وی از مردم خواست هرگونه گزارشات را با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست در میان بگذارند و یادآوری کرد که قطعا برخوردهای قضایی شدیدی توسط دستگاه قضایی استان هم با این متخلفان انجام شده و از این بابت از دادستانی های استان کمال تشکر را داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار