فرماندار قصرشیرین گفت: مصوبه‌های ستاد مدیریت و مقابله با کرونا، در این شهرستان به شدت اجرایی می‌شود، از این رو ورود مسافران به قصرشیرین ممنوع و از آمدن آن‌ها به داخل شهر جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۳۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 26 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  نقل ازایرنا،مرادعلی تاتار افزود: با توجه به نگرانی از شیوع پیک دوم کرونا، مسوولان کشور مصوبه های جدیدی اعمال کرده اند که در راستای همین امر در قصرشیرین نیز این مهم از ابتدای نوروز اعمال شده بوده و با این حال با شدت هرچه بیشتر از امروز عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: تمامی بوستان های سطح شهرتعطیل است و هیچ گونه خدماتی به مسافران داده نمی شود و مراکز و اماکن اقامتی نیز تا پایان بحران کرونا هیچ گونه خدماتی به مسافران ارایه نمی دهند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: بازارچه شاه عباسی و واحدهای صنفی غیرضروری نیز تعطیل شده است تا از تجمع مردم جلوگیری شود.

تاتار گفت: با توجه به فعالیت مرز رسمی پرویزخان ورود رانندگان کامیون های صادراتی به داخل شهر ممنوع است و کامیون ها از ورودی شهر از جاده کمربندی به طرف مرز هدایت می شوند و از ابتدای ورودی نیز ضدعفونی شده و رانندگان به لحاظ بیماری های تنفسی و کرونا پایش می شوند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۶ درصد مردم شهرستان توسط پرسنل مرکز بهداشت و درمان برای کرونا غربالگری شده اند و خوشبختانه تاکنون مورد ابتلا به بیماری کرونا در قصرشیرین نداشته ایم و این مرهون همکاری مردم و همچنین رعایت موازین بهداشتی و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا است.

او گفت: کار ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها و معابر سطح شهر با همکاری شهرداری و ناحیه مقاومت سپاه پاسداران و نیروهایی نظامی روزانه انجام می شود و به طور مستمر ادامه دارد و نظارت و بازرسی نیز بر واحدهای غذیه فروشی و مواد پروتئینی و اقلام ضروری و همچنین داروخانه ها نیز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد آن ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تا ساعت ۱۲ سه‌شنبه شب موارد مثبت کووید ۱۹ در این استان ۱۹۲ نفر بوده که چهار نفر در ۲۴ ساعت گذشته اضافه شده است.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۱۹۲ مورد مبتلای به ویروس کرونا در استان تاکنون ۲۰ نفر فوت کرده اند.

به گفته او، همچنین از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در استان تاکنون ۹۷۳ نفر بستری شدند که از این تعداد ۸۵۶ نفر ترخیص و ۹۷ نیز در بیمارستانهای استان بستری هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار