فرماندار کرمانشاه گفت: نباید برای مقابله با کشتار غیر مجاز دام فقط چکشی برخورد کنیم.
کد خبر: ۸۳۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 26 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبر در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه، از کشتار غیرمجاز دام و زنده فروشی مرغ به عنوان یکی از مشکلات کنونی کرمانشاه یاد کرد و افزود: به واسطه جلوگیری از شیوع کرونا اقدامات خوبی برای مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور در سطح شهر انجام شده که امیدواریم این اقدامات حتی پس از پایان کرونا نیز تداوم داشته باشد.

رنجبر با تاکید بر اهمیت مقابله با مراکز غیرمجاز کشتار دام و طیور، از بخشداران شهرهای کوزران، ماهیدشت و قلعه در حوزه شهرستان کرمانشاه نیز خواست تا بر کشتار و عرضه غیرمجاز دام و طیور در این روزهای کرونایی نظارت بیشتری داشته باشند.

رنجبر سپس با اشاره به ضرورت انجام اقدامات فرهنگ سازانه برای مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور، گفت: باید جامعه را با مضرات و خطرات خرید و مصرف این نوع محصولات آشنا کرد.

رنجبر مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور را نیازمند همراهی مردم عنوان کرد و افزود: اگر مردم بدانند که با خرید گوشت و مرغ از این واحدهای غیرمجاز سلامت خود و خانواده هایشان را به خطر می اندازند، هرگز اقدام به خرید از مراکز غیرمجاز نمی کنند و در این صورت بساط این واحدهای غیرمجاز نیز برچیده خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت از افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام و طیور می‌کنند به منظور جهت دهی آنها به سمت ایجاد مراکز بهداشتی عرضه گوشت قرمز و مرغ، افزود: باید با حمایت تسهیلاتی از این واحدهای غیرمجاز آنها را به سمت راه اندازی واحدهای بهداشتی هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: نباید برای مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور فقط چکشی برخورد کنیم، بلکه باید با اتخاذ سیاست‌های تشویقی آنها را به سمت ایجاد مراکز بهداشتی عرضه گوشت قرمز و مرغ سوق دهیم، کما اینکه هم اکنون تسهیلات ارزان قیمت خوبی برای تجهیز واحدهای کشتار غیرمجاز دام و طیور در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار