رئیس کمیته یوگا هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه گفت: یوگا می‌تواند به دور کردن استرس افراد کمک کند.
کد خبر: ۸۳۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 25 March 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه مسعود منتظر بااشاره به سابقه چندین هزار ساله ورزش یوگا در دنیا، اظهار کرد: این رشته طی قرن های متمادی با گذر از آزمون و خطاها تجربیاتی بدست آورده که آن را ورزشی با فواید بسیار و منحصر بفرد کرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بیماری کرونا خود را قرنطینه خانگی کرده‌اند، انجام این ورزش با توجه به مزیت‌هایی که دارد، بسیار مفید خواهد بود.

رئیس کمیته یوگا استان کرمانشاه کاهش استرس، تاثیرگذاری در افزایش سیستم ایمنی بدن، آموزش صحیح تنفس گرفتن، افزایش حجم ریه ها و بالا رفتن قدرت تمرکز را از جمله فواید این رشته اعلام کرد.

وی یکی از راه های قدیمی گرم کردن برای اجرای یوگا را "پاوان موکت آسانا" عنوان کرد و گفت: طراحی حرکات ساده‌ای که به منظور گرم کردن بدن از مفاصل کوچک انگشتان دست و پا گرفته تا مفاصل بزرگ مانند زانو به مدت 10 دقیقه انجام می‌شود را پاوان موکت آسانا می‌گویند که با هواگیری از مفاصل به پیشگیری از ابتلاء به بیماری رماتیسم، جریان سازی منظم خون در عروق و برطرف کردن قفل های انرژی که در بدن وجود دارد، کمک می‌کند.

این مربی پیشکسوت یوگا درباره چگونگی گرم کردن مفاصل هم اضافه کرد: برای مثال اگر بخواهیم مفاصل دست را گرم کنیم، ابتدا انگشتان هر دوست را بازکرده و کف دستان را در موازات شانه رو به جلو می‌کشیم و سپس به آرامی بند بند هر انگشت را به ترتیب می‌بندیم و باز می‌کنیم و این کار را در مفاصل بزرگ‌تر مانند مچ با چرخاندن آنها به جهت های مختلف تا 10 بار به آرامی انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: انجام هر حرکت باید با توجه انجام شود و تا زمانی انجام حرکات را ادامه دهیم که بدن به آستانه درد نرسد و حرکات به آرامی انجام گیرد.

منتظر تصریح کرد: پس از انجام 10 دقیقه گرم کردن مفاصل، می‌توان تمرینات مراقبه را نیز به مدت 10 دقیقه با بستن چشم انجام داد که مراقبه می‌تواند، توجه روی تنفس، تمرکز روی ذهن، دست نزدن به صورت و... باشد.

وی درخصوص نحوه نشستن در حالت مراقبه هم گفت: فردی که می‌خواهد مراقبه کند، باید در یک وضعیت راحت نشسته باشد، بگونه‌ای که ستون فقراتش در حالت طبیعی باشد و فشاری روی مهره‌های گردنی نباشد. قفسه های سینه نیز به شکلی در حالت نرمال باشد که تنفس به راحتی انجام گیرد.

رئیس کمیته یوگا استان در پایان متذکرشد: باوجود حضور گسترده فضای مجازی در میان خانواده ها، افراد می‌توانند برای آگاهی بیشتر از نحوه انجام این رشته، با مراجعه به کانال های مختلف یوگا آموزش های خوبی را برای انجام آن در منزل بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار