مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وضعیت تجهیزات بیمارستان‌های کرمانشاه برای مقابله با کرونا را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۳۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 25 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،تورج شیرزادیان اظهار داشت: در حوزه تولید ملزومات حفاظت فردی دو کارخانه ساخت ماسک N95 در استان راه اندازی شده و نیاز بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تأمین می‌شود که البته در گذشته یک کارخانه تولید ماسک N95 داشتیم و جدیداً هم یک کارخانه دیگر مجوز فعالیت دریافت کرده و روزانه تعداد قابل توجهی ماسک N95 تولید می‌کند.

وی افزود: در راستای تأمین ماسک جراحی که دغدغه عامه مردم است سه مجوز ساخت صادر شده و تعداد قابل توجهی ماسک تولید می‌شود به گونه‌ای که طی روزهای گذشته چند پارت از محصولات تولیدی میان داروخانه‌های شبانه روزی توزیع شد و اگر سقف تولید دو کارگاه تولیدی در کرمانشاه افزایش یابد پس از تأمین نیاز بیمارستان‌ها ماسک از طریق داروخانه‌ها دردسترس عموم قرار می‌گیرد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک شرکت دیگر تولید ماسک سه لایه در جوانرود مجوز دریافت کرده که قرار است از نظر تأمین پارچه و نقدینگی مورد حمایت قرار گیرد و ظرفیت تولید آن به روزانه ۷ هزار عدد برسد.

شیرزادیان از افزایش تیراژ تولید لباس‌های بیمارستانی یک سره حفاظتی و شیلدهای محافظ صورت خبر داد و بیان کرد: در تأمین این اقلام به خودکفایی رسیده‌ایم در حالی که در برخی استان‌های کشور از نظر ملزومات مرتبط با بیماری کرونا مشکل حاد دارند.

وی عنوان کرد: کمتر از یک هفته ۱۰ تخت آی سی یو با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان در بیمارستان فارابی تجهیز شد تا نیاز بیماران کرونایی به تخت‌های ویژه برطرف شود، در حالی که این موضوع در شرایط عادی مدت زمان طولانی‌تر می‌طلبید.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان به اکسیژن مدیکال بیمارستان نیاز دارند که تنها یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۱۷۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان جوابگوی این شرایط نبود بنابراین دستگاهی با اعتباری نزدیک یک میلیارد تومان و ظرفیت ۳۲۰ لیتر در دقیقه خریداری و در بیمارستان فارابی نصب شد.

وی افزود: دستگاه اکسیژن ساز نگرانی بزرگی بود که به دنبال توسعه تخت‌های ویژه نیاز به این دستگاه افزایش خواهد یافت بر همین مبنا موفق به خرید و نصب دستگاه مذکور شدیم.

شیرزادیان گفت: جامعه دندان پزشکان ۱۱۰ میلیون تومان برای کمک به تأمین تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی پرداختند که با هزینه پرداختی آنها شش دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی بیماران خریداری شد همچنین ۱۱۰ میلیون تومان هم از سوی شرکت پتروشیمی کمک شد که برای تهیه پنج دستگاه مانیتورینگ در راستای توسعه بخش‌های ویژه بیماران بیمارستان‌های درگیر کرونا صرف شد.

وی افزود: همچنین از سوی اتاق بازرگانی دو دستگاه ونتیلاتور بیهوشی -تنفسی و اقلام مصرفی نظیر ماسک، لباس و دستگاه سنجش اکسیژن اشباع خون به دانشگاه اهدا و میان مراکز درمانی توزیع شد.

شیرزادیان از راه اندازی نقاهتگاه توحید توسط سپاه خبر داد و بیان کرد: تجهیزات بیمارستانی شامل سیستم‌های احیای قلبی-ریوی تأمین و در اختیار نقاهتگاه قرار گرفت تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار