فرهاد آریانفر در گفتگو با تابناک:
فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش غرب کشور از نصب دوربین حرارتی جهت شناسایی بیماران مشکوک به کرونا در ورودی شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 25 March 2020

فرهاد آریانفر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به لزوم اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اجرای رزمایش پدافند بیولوژیک اظهار داشت: پیرو جلسات تشکیل شده در ستادکل ارتش جمهوری اسلامی رزمایش لبیک یا امام خامنه ای ۹۸ از ۲۵ اسفندماه شروع و تا پایان انهدام ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد داشت. هدف از اجرای رزمایش پشتیبانی از وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم‌ پزشکی کشور جهت مقابله و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح وسیع است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش غرب کشور افزود: یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه از حداکثر ظرفیت یگان جنگ نوین، یگان بهداشت و درمان و بیمارستان های منطقه ای و صحرایی استفاده می کند.

آریانفر تصریح کرد: رزمایش لبیک یا امام خامنه ای ۹۸ پا به پای برادران خود در دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای خط مقدم جبهه سلامت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ نقطه ایستگاهی و سیار در جغرافیای سرزمین ایران برای مقابله با کرونا ویروس در نظر گرفته تصریح کرد: ۳۷ نقطه آن در مجموعه یگان های قرارگاه غرب دایر است. همچنین ایستگاه های تشخیصی با داشتن پزشک در تمامی گلوگاه های شهر مستقر بوده تا درصورت مشاهده هرگونه بیماران مشکوک به کرونا آنهارا به شهرمبدا بازگردانده و یا به مراکز درمانی ۱۶ ساعته هدایت کنند.

این مقام ارشد نظامی در ادامه ضمن اشاره به نصب دوربین حرارتی پیشرفته در ورودی شهر کرمانشاه جهت شناسایی افراد مشکوک به کرونا گفت: در بحث غربالگری ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و هلال احمر می باشد و تیم رفع آلودگی پای کار آمده و معابر حاشیه شهر توسط نیروهای ارتش درحال ضدعفونی شدن است.

 به گفته وی،کارجهادی و خودجوش دیگر کارکنان ارتش و خانواده ها تولید ماسک در منازل سازمانی بوده تا یاری گر نیروهای مرزی کشور باشند. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش غرب کشور خاطرنشان کرد: نقاهت خانه ای با ۳۰۰۰ تخت در کشور برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی جهت مقابله با کرونا درنظر گرفته شده که ۲۰۰۰ تخت آن در تهران مستقر است.

آریانفر تاکید کرد:ظرفیت استان ۳۱۵ تخت بوده که ۱۰۰ تخت آن در کنار بیمارستان ۵۲۰ تخت خوابی ارتش مهیا شده و نقاهت خانه دیگر در بیمارستان فارابی با ۱۵۰ تخت درنظر گرفته شده است. یک نقاهت خانه با ۵۰ تخت نیز در شهرستان هرسین و نقاهت خانه دیگر با ظرفیت مشابه در شهرستان صحنه ایجاد شده است.

وی در پایان ابراز داشت: ایستگاه رفع آلودگی ثابت درون شهر و همچنین میدان آزادی برای تاکسی ها مهیا شده و آخرین اقدام محتمل بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برپایی بیمارستان صحرایی در محل اعلام شده توسط دانشگاه خواهد بود. لازم به ذکر است که تمامی اقدامات یاد شده جهت رفاه و سلامتی هرچه بیشتر مردم منطقه غرب در استان ایلام شروع و در حال انجام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار