رزمایش سلامت نیروی زمینی سپاه با نام رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی بهداشت و درمان شهدای مدافع سلامت در شهرستان‌های سنقرو کلیایی و کنگاور استان کرمانشاه به‌ اجرا در‌آمد.
کد خبر: ۸۳۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، در پی گسترش بیماری کرونا ویروس، سپاه پاسداران با افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به‌عنوان مکمل شبکه درمان کشور پای کار آمده است.

بر این اساس، رزمایش سراسری ضد کرونایی نیروی زمینی سپاه به طور همزمان در هفت استان کشور از جمله کرمانشاه با اولویت مناطق آلودگی بیشتر برگزار خواهد شد.

این رزمایش یک عملیات واقعی است که در آن نیروی زمینی سپاه از تمامی ظرفیت‌های بهداشتی درمانی از جمله بیمارستان‌های سیار و گروه‌های دفع آلودگی استفاده خواهد کرد.

اجرای این رزمایش سلامت در استان کرمانشاه با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و احتمال وقوع بارندگی در روزهای آینده به امروز (سه‌شنبه، پنجم فروردین‌ماه) موکول شد که با عنوان رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی بهداشت و درمان شهدای مدافع سلامت در دو شهرستان شرقی استان به اجرا در آمد.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه در حاشیه این رزمایش، اظهار داشت: در منطقه قرارگاه نجف اشرف در سه استان کرمانشاه، ایلام و همدان بعد از ابلاغی که شده، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای رزمایش سلامت با استفاده از رده‌های مستقر در این مناطق و کمک گرفتن از سپاه استانی به عمل آمد.

محمدنظر عظیمی ادامه داد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در هر استان، اولویت‌ها برای اجرای این رزمایش مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه امروز در قالب رزمایش بیولوژیکی اقدام به پاکسازی معابر و اماکن عمومی شهرستان‌های سنقروکلیایی و کنگاور که آلودگی بیشتری دارند، می‌کند.

این رزمایش توسط دو تیپ تکاور انصار الرسول جوانرود و یگان توپ خانه 62 مومنون با هدف پیشگیری، دفاع و کنترل ویروس کرونا انجام شد و قرار است بعد از این دو شهرستان در شهرستان‌های دیگر استان نیز این رزمایش انجام شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار