چندی قبل خبری منتشر شد که در تصمیمی جمعی، بخشی از مغازه داران و پاساژداران گیلانغربی اجاره بهای ملک خود را در اسفند ماه بخشیده‌اند تا از این طریق کمکی به مستاجران خود کرده باشند.
کد خبر: ۸۳۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،این روزها که کرونا همه چیزمان را تحت‌الشعاع خود قرار داده و اضطراب و نگرانی را بر همه جهان حاکم کرده، در لابلای خبرهای بدی که مدام به گوش‌مان می‌رسد برخی‌ اتفاقات شیرین و انسانی، دلمان را گرم نگه می‌دارد و امیدمان را بیشتر.خبرها و اتفاقاتی که بیشتر از همه جای دنیا، در ایران ما به چشم می‌خورد.

یکی از این خبرهای شیرین، کار پسندیده و بسیار زیبای «خانواده محمدی»، از خانواده‌های اصیل گیلان‌غربی است که با سخاوت‌مندی تمام، جلو‌ه‌ای تحسین‌برانگیز از انسانیت را پیش چشمانمان‌ ترسیم کردند. نظر به تأثیرات مهمی که این‌گونه اعمال می‌تواند در جامعه داشته باشد، دقایقی کوتاه، با یکی‌ از اعضای این خانواده بزرگ به گفت‌وگو نشستیم.

فارس: در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید.

محمدی: با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما ‌و همکاران خوب‌تان، مصطفی محمدی هستم، متولد و ساکن گیلان‌غرب چهل دوسال سن دارم، لیسانس مدیریت و شغل‌ام آزاد است.

فارس: ما باخبر شدیم شما کار ارزشمندی انجام دادید، دوست داریم جزئیات آن را از زبان شما بشنویم.

اعضا خانواده ما (اخوان و همشیره‌ها ) مالک شانزده واحد تجاری از پاساژ محمدی واقع در خیابان شهید بهشتی گیلان‌غرب هستیم.

همان‌طور که در جریان هستید به‌ خاطر اپیدمی کرونا که اخیراً کشور ایران نیز با آن درگیر شده، کسب‌ و‌ کار خیلی از جامعه بازاریان کشورمان تحت تاثیر قرار گرفت و بویژه بازار اسفندماه که اوج خرید مردم است را از رونق انداخت.

‌ما به عینه دیدیم که بعضی از همشهریان دچار مشکل پرداخت اجاره‌بها هستند؛ لذا به اتفاق اعضاء خانواده و مشورت با بزرگ‌ترها، تصمیم گرفتیم اجاره ماه اسفند را از مستأجرین‌مان نگیریم.

البته ما دوست نداشتیم این موضوع رسانه‌ای شود؛ چون ما برای رضای خدا و حسب نوع دوستی این کار را کردیم.

فارس: چه چیزی در گرفتن این تصمیم‌ زیبا، بیشتر به شما انگیزه داد؟

محمدی: انگیزه‌ی ما ریشه در روحیه ایرانی و انسان دوستی دارد. این روحیه نوع دوستی و مشارکت، در فرهنگ این دیار از قبل بوده و این ایام هم یک‌بار دیگر خودش را نشان داد. مردم با فرهنگ ما در صحنه هستند و ایران عزیز این مرحله راهم پشت سر خواهد گذاشت.

فارس: بازخورد این کار در بین مردم به خصوص سایر کسانی که املاک‌شان را اجاره داده‌اند، چطور بود؟

محمدی: البته تنها ما نبودیم که این کار را کردیم بعضی دیگر از مردم، کسبه و مالکین واحد‌های تجاری گیلانغرب هم این کار را انجام دادند؛ ما در محیطی زندگی می‌کنیم که غم‌ و شادی مردم با هم یکی است. خصوصا این ویژگی در قومیت کلهر زیاد است. افراد دیگری هم در سطح شهرستان به روش‌های دیگر در این فرهنگ خیر، مشارکت کردند.

فارس: در شرایط فعلی چه توصیه ای به مردم بویژه سایر کسانی که می‌توانند مثل شما به دیگران کمک کنند، دارید؟

محمدی: من بعنوان عضوی کوچک از مردم شهرستان گیلان‌غرب، باید بگویم که این آب و خاک تحولات و فراز نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته، شهر ما همان شهر سابق است و این ما هستیم که دیر یا زود اینجا را همچون گذشتگان بزرگ این مرز و بوم، ترک خواهیم کرد؛ در این شرایط که مشکلاتی پیش آمده، این خود ما مردم هستیم که باید به فکر هم و در کنار هم باشیم؛ آنچه می‌ماند مهرورزی و عشق به شهر و دیارمان است و این ویژگی را باید از خود به یادگار بگذاریم.

فارس: در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

محمدی: در پایان ضمن تشکر از جنابعالی ‌همکاران عزیزتان و عرض تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی، از کادر درمان کشورمان بابت زحماتی که این روز‌ها متحمل می‌شوند صمیمانه تشکر می‌کنیم و‌ یاد و خاطره پزشکان ‌‌پرستاران عزیزی که در این راه ایثار و جان‌فشانی کردند را گرامی می‌داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار