فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: به منظور حفاظت از اماکن و موزه‌های تاریخی استان در ایام نوروز، گشت حفاظت از این اماکن را دو برابر می‌کنیم.
کد خبر: ۸۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور ، بااشاره به شرایط متفاوت نوروز 1399 با سالهای گدشته، اظهار کرد: به واسطه شیوع بیماری کرونا، در نوروز پیش رو تمامی اماکن و موزه‌های تاریخی استان مانند دیگر استان‌ها تعطیل خواهد بود.

وی تاکید کرد: حفاظت از اماکن و موزه‌های تاریخی استان در این ایام و جلوگیری از ورود و یا وارد کردن خسارت توسط برخی افراد سودجو را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا مرخصی تمام نیروهایمان را لغو کرده و تعداد گشت‌های حفاظت از اماکن و موزه‌های تاریخی استان را دو برابر خواهیم کرد.

وی به بی توجهی برخی از مردم نسبت به هشدار نهادهای پزشکی درخصوص لزوم ماندن در خانه و سفر نکردن هم اشاره کرد و یادآورشد: درب تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان در این ایام بسته است و اجازه حضور هیچ گردشگر و مسافری را در این اماکن نخواهیم داد.

ایمان پور بااشاره به برنامه حفاظت از محوطه‌ها و آثار تاریخی بدون ورودی در استان، عنوان کرد: برای حفاظت از این آثار از انجمن‌های میراثی فعال در شهرستانها استفاده می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن 4200 اثر تاریخی یکی از استان‌های غنی کشور در این حوزه است، لذا حفاظت از این آثار که میراث‌ها بجامانده از گذشتگان ما هستند، نیاز به مشارکت آحاد مردم استان دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار