رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از غربالگری حدود ۵۰۰ هزار خانوار کرمانشاهی در بحث بیماری کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر طرح غربالگری "فردی" کرونا نیز در استان در حال انجام است.
کد خبر: ۸۳۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 23 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا  با بیان اینکه طرح غربالگری خانوارهای کرمانشاهی در بحث بیماری "کرونا" همچنان در استان ادامه دارد، گفت: این طرح توسط بهورزان و مراقبین سلامت در سطح استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به غربالگری حدود 85 درصد خانوارهای کرمانشاهی در این طرح، گفت: تاکنون از حدود 590 هزار خانوار کرمانشاهی بیش از 500 هزار خانوار غربالگری کرونا شدند.

شکیبا تصریح کرد: در این طرح بهورزان و مراقبین سلامت بصورت تلفنی با خانوارهای تحت پوشش ارتباط برقرار کرده و وضعیت سلامت خانوارها را جویا می‌شوند.

این مسئول افزود: چنانچه افراد دچار علائم خفیف باشند، توصیه‌ها و آموزش های حمایتی بصورت تلفنی به آنها داده می‌شود و چنانچه افراد علائم شدید بیماری شامل تب، سرفه و تنگی نفس داشته باشند به یکی از مراکز 16 ساعته سطح استان ارجاع می‌شوند.

شکیبا خاطرنشان کرد: در این مراکز با بررسی و معاینه افراد، چنانچه علائم شدیدی مشاهده شود کار بستری افراد در مراکز درمانی استان انجام خواهد شد و در غیراینصورت معاینه اولیه شده و برخی اقلام دارویی برای بیمار تجویز می‌شود و پیگیری سلامت حال فرد از طریق بهورز و مراقبین سلامت ادامه دارد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه از شروع طرح غربالگری "فردی" کرونا در استان خبر داد وافزود: در طرح غربالگری خانوار تنها با سرپرست خانوار تماس گرفته شده و حال اعضای خانواده را جویا می شدیم، اما در طرح غربالگری "فردی" با تک تک کرمانشاهیان تماس گرفته شده و وضعیت جسمی آنها بررسی می‌شود.

وی افزود: قبل از سال نو حدود 30 درصد افراد غربالگری فردی کرونا شدند و از روز گذشته نیز مجددا این طرح در استان شروع شد و طی این دو روز حدود 30 درصد دیگر از افراد استان غربالگری شدند و با این احتساب تاکنون 60 درصد کرمانشاهیان در زمینه این بیماری غربالگری شده‌اند.

شکیبا یادآور شد: در کنار بحث غربالگری، سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir نیز همچنان فعال است و افراد می‌توانند با ورود به این سامانه علائم خود را وارد کرده و راهنمایی و توصیه های لازم را دریافت کنند.

وی افزود: اطلاعات افراد در این سامانه به بهورز و مراقب سلامت ارجاع می‌شود تا در صورت نیاز از طریق این افراد پیگیری بیشتری در خصوص افراد بدحال صورت گرفته و در صورت نیاز به مراکز 16 ساعته ارجاع شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار