معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته برآورد می‌شود بیماری "کرونا" در کرمانشاه تا دوم اردیبهشت ماه روند افزایش داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 23 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر فرید نجفی با بیان اینکه پیش بینی‌ها در خصوص روند بیماری کرونا بسیار دشوار است، گفت: بسیاری موارد این بیماری هستند که علائم چندانی نداشته و ما به آنها دسترسی نداریم و همین امر پیش بینی در خصوص روند این بیماری و مبتلایان آن را دشوار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات صورت گرفته در خصوص روند اپیدمی این بیماری در کشور و استان تنها بر اساس نمونه هایی است که از بیماران کرونا ویروس مثبت بستری شده در بیمارستانها گرفته شده است.

نجفی تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته در استان در خصوص این بیماری و روند آن که با همکاری گروهی از اپیدمیولوژیست‌های استان و همکارانی از مرکز بهداشت انجام شده و امروز چهارمین گزارش آن ارائه می‌شود، برآورد می شود بیماری "کرونا" در استان تا دوم اردیبهشت ماه سیر افزایشی داشته باشد.

وی افزود: همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود طی این مدت ابتلای روزانه 18 تا 20 کرمانشاهی را به بیماری کرونا داشته باشیم.

نجفی خاطرنشان کرد: این آمار و ارقام تنها در حد برآورد و پیش بینی است و به هیچ عنوان قطعیت ندارد و با مقداری خطا نیز همراه است

وی افزود: بررسی‌های ما بر اساس نمونه های کرونا مثبتی است که در بیمارستان بستری هستند و از طرفی آزمایشات صورت گرفته از بیماران بر اساس نمونه ای است که از ته حلق بیمار گرفته می‌شود که بسیار دشوار است و با خطا همراه است و همین امر بازهم نتایج کار را با درصدی خطا مواجه می‌کند.

وی افزود: از طرفی در راستای مدیریت تخت‌های بیمارستانی، ملاک تشخیص بیماران کرونایی قدری تغییر داده شده و افراد باید علائم تایید کننده وجود این بیماری را هم داشته باشند که این امر بازهم درصدی بر نتایج کار ما تاثیرگذار است.

نجفی خاطرنشان کرد: همچنین نتایج بررسی های صورت گرفته با فاصله اطمینان 95 درصد است، به این معنی که پیش‌بینی ابتلای روزانه 20 کرمانشاهی به کرونا می‌تواند کمتر و یا بیشتر از این تعداد باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار