سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات گسترده ای در جهت مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن در استان در حال انجام است، از مردم خواست تا نوروز امسال را همکاری کرده و با در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی به قطع هرچه سریعتر زنجیره این بیماری کمک کنند.
کد خبر: ۸۳۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 19 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود بهرام نژاد  با اشاره به اقدامات بسیار در سطح استان جهت کنترل هرچه بهتر بیماری کرونا، گفت: در کنار کادر بهداشت و درمان که در بحث درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا فعالیت می‌کنند، سایر دستگاه‌ها و نهادهای استان نیز پای کار هستند تا هرچه سریعتر مقابله موثری با این بیماری انجام شده و از شیوع هرچه بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

وی از کنترل تمام ورودی‌های استان خبر داد و افزود: در تمام ورودی‌های استان، پایگاه های هلال احمر، ارتش و پلیس‌راه مستقر هستند و تمام خودروهای ورودی به استان را تحت نظارت داشته و از تمام سرنشینان آنها تست تب سنجی گرفته می‌شود و در صورتی که افراد دارای علائم مشکوک باشند از ورود آنها به استان جلوگیری می‌شود.

تولید ماسک در واحدهای تولیدی استان با تمام ظرفیت انجام می‌شود

بهرام نژاد تصریح کرد: در کنار بحث کنترل ورودی‌های استان، نظارت بر واحدهای تولیدی ماسک تشدید شده است و بازرسان صنعت و معدن در این واحدها مستقر شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که از تمام توان واحد تولیدی در جهت تولید ماسک استفاده می‌شود.

وی افزود: همچنین بازرسان در این واحدها حضور دارند تا هر مشکل احتمالی در این واحدهای تولیدی را در اسرع وقت مرتفع کرده تا مشکلی در بحث تولید ماسک پیش نیاید و از طرفی حضور آنها موجب خواهد شد تا ماسک بلافاصله پس از تولید در مراکز مورد نیاز استان توزیع شود.

بهرام نژاد خاطرنشان کرد: استان مشکلی در بحث تامین مواد ضد عفونی کننده ندارد و این مواد به راحتی در دسترس مردم قرار دارد.

مردم نگران تامین مواد غذایی و دارو در تعطیلات نوروز نباشند

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه با بیان اینکه این ستاد مصوبه‌ای در خصوص تعطیلی صنوف در این ایام ندارد، گفت: خوشبختانه اصناف کرمانشاه در این زمینه همکاری موثری داشتند و بسیاری از صنوف بصورت داوطلبانه با ستاد مقابله با کرونا همکاری کرده و اقدام به تعطیلی واحدهای خود در سطح استان کردند.

وی با بیان اینکه صنوف حیاتی مانند نانوایی‌ها، قصابی‌ها، داروخانه ها و ... در ایام تعطیلات فعال هستند، تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نگران تامین مواد خوراکی و دارو در ایام تعطیلات نباشند، چرا که صنوف تامین کننده این اقلام در ایام تعطیلات فعال هستند وهیچ جای نگرانی در این زمینه نیست.

بهرام نژاد در ادامه از لغو تمام مرخصی مدیران کل استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد وافزود: تمام مدیران کل دستگاه‌ها باید در ایام تعطیلات پای کار باشند تا با همکاری هم مقابله موثری را با بیماری کرونا انجام دهیم.

مردم محور اصلی مبارزه با "کرونا" هستند

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تمام اقدامات این ستاد و تاثیرگذاری آنها منوط به همکاری و همراهی مردم است، گفت: اگر مردم همکاری نکنند و در خانه نمانند، تمام این فعالیت‌ها و زحمات تمام مدیران و کادر درمان و ... بی نتیجه خواهد ماند.

وی تاکید کرد: مردم محور اصلی مقابله و مبارزه با بیماری "کرونا" هستند و چنانچه در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت کنند، به زودی از این بیماری نجات پیدا می‌کنیم و همه چیز به وضعیت عادی برمی‌گردد.

بهرام نژاد از مردم خواست تا تعطیلات نوروز امسال در خانه مانده و از رفتن به مسافرت و دیدو بازدید عید جدا خودداری کنند و تاکید کرد: اگر حتی دو خانواده کنار هم جمع شوند احتمال انتقال بیماری بالا می رود، بنابراین به طور جد از مردم می خواهیم نوروز امسال در خانه بمانند و کمک کنند تا زنجیره این بیماری قطع شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز(پنجشنبه) تمامی آرامستان‌های استان تعطیل است و از مردم می‌خواهیم همکاری کرده و امروز را نیز در خانه بمانند و از رفتن به آرامستان خودداری کنند، چرا که تجمع چند نفر هم می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار